شناسهٔ خبر: 102614 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده و وزش باد در شرق و شمال‌شرق/تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بارش پراکنده باران و وزش باد در شرق و شمال‌شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۵ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی از شمال‌شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. در شرق کشور نیز امروز پدیده غالب وزش باد است. طی امروز و طی فردا در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، بلندی‌های کرمان، رگبار پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش نسبی دما رخ‌ می‌دهد. خلیج‌فارس نیز طی این مدت مواج و متلاطم است.

وی توضیح داد: سه‌شنبه بلندی‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده دارند و در سایر مناطق کشور، جو آرام است. تا روز سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را پیش‌بینی می‌کنیم و چهارشنبه با گذر موجی از نیمه جنوبی کشور در برخی از مناطق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، بوشهر، فارس، هرمزگان و شرق کرمان، دامنه‌های زاگرس در غرب کشور، بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید را انتظار داریم که در بلندی‌های این مناطق احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز صاف و بتدریج غبارآلود خواهد شد. حداکثر دما در پایتخت ۹ درجه بالای صفر و حداقل دما به صفر می‌رسد.

رفیعی اعلام کرد: سردترین مرکز استان ارومیه با ۱۱ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر ثبت شد. سردترین منطقه کشور فرودگاه اردبیل با ۱۹ درجه زیر صفر بود.