شناسهٔ خبر: 102615 - سرویس استان‌ها

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملایر خبر داد:

کاهش ۲۳ درصدی تلفات جاده ای در ملایر

هاشم اسکندری رویس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملایر اقدامات اداره راهداری و حمل نقل جاده ای شهرستان ملایر در سال جاری موجب کاهش ۲۳ درصدی تلفات جاده ای شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملایر گفت: امسال در راستای ارتقای ایمنی و رضایت مسافران و شهروندان ملایری اقدامات خوبی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده است.

اسکندریان افزود: روکش آسقالت بیش از ۲۶ کیلومتر از راههای شریانی شهرستان و اصلاح بیش از ۲ نقطه از مقاطع مختلف جاده های شریانی در سطح شهرستان از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: در این زمینه بیش از ۵ پل تعریض، ۲۰۰ هزار متر مکعب ترانشه برداری و ۱۵۰ هزار متر مکعب تعدیل شیب شیروانی راهها انجام شده است.

رییس راهداری ملایر اضافه کرد: در شهرستان ملایر ۴ راهدارخانه ثابت و یک راهدارخانه سیار با ۴۷ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری وجود دارد.

اسکنریان با اشاره به اینکه جداسازی لاین رفت و برگشت ملایر همدان از دیگر اقدامات در دستور کار است، یادآور شد: شهرستان ملایر با بیش از یک هزار کیلومتر انواع راه رتبه نخست استان را درطول راهها دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ دهانه انواع پل و آب رو در حوزه استحفاظی شهرستان خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه راهداری و حمل و نقل انجام شده است، شهرستان ملایر با کاهش حوادث جاده ای رو به رو بوده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه اولویت اصلی راهداری ملایر ارتقا ایمنی راههای شریانی اصلی، فرعی و روستایی است، ابراز داشت: در صورت تأمین اعتبار، عملیات اجرایی محور گردنه زاغه نیز در این شهرستان به زودی آغاز خواهد شد.