شناسهٔ خبر: 102620 - سرویس استان‌ها

همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری انجام شد:

مراسم تجلیل از فعالان عرضه حمل‌ونقل، رانندگان و راهداران استان زنجان

برنامه هفته حمل ونقل  - زنجان به‌پاس ارج نهادن به تلاش‌های فعالان عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداران مراسمی با حضور مقامات استانی برگزار و به تعدادی از نمونه‌های بخش‌های مختلف لوح تقدیر و تندیس گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری سال ۱۴۰۰ اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری زنجان)، در این مراسم عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان ضمن تبریک این هفته، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در طی یک سال گذشته گفت: استان زنجان در مسیر کریدور غرب به شرق کشور قرار دارد و با وسعتی معادل ۲۲ هزار ۱۶۴ کیلومترمربع و برخورداری از ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه،۴۲۱۱ کیلومتر راه روستایی ومجموعا ۵۸۴۰ کیلومتر راه که سهمی معادل ۷/۲ درصد از طول راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه ۱۲۰ شرکت حمل‌ونقل داخلی در بخش‌های کالا و مسافر زنجان فعال هستند گفت: حدود ۹ هزار راننده حرفه‌ای در استان زنجان به‌طور مستقیم در حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت دارند وازاین راه امرارمعاش می‌کنند و همواره در موقعیت‌های خاص مثل هم کالاهای اساسی از بنادر یارو یاور اداره کل بوده‌اند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان افزود: رانندگان زحمتکش و فعالان متعهد عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای باوجود تمامی مشکلات همیشه پابه‌پای سازمان راهداری وادارات کل استان‌ها برای رفع مشکلات پیش‌آمده همگام هستند و برای خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

وی گفت: از پروژه‌های بسیار مهم این اداره کل که به‌منظور ارتقا وتامین ایمنی درراه‌های شریانی استان در حال انجام است، باید به نصب بلوک‌های مفصلی بتنی در آزادراه زنجان- قزوین اشاره کرد که از سال ۱۳۹۷ در دست انجام بوده و تاکنون با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵۵۰ میلیارد ریال در ۸۸ کیلومتر از حوزه استحفاظی استان زنجان اجراشده است. همچنین تأمین و اجرای ۲۰ کیلومتر روشنایی نقاط مه گیر در آزادراه زنجان – قزوین از سال ۱۳۹۸ آغاز و در کیلومترهای ۵ تا ۲۰ و ۱۰۰ تا ۱۰۵ این آزادراه نصب‌شده است.

علی‌اکبری ادامه داد: ساماندهی تقاطع‌های غیره مسطح به‌منظور رفع نقاط پرحادثه از دیگر اقدامات حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان است.

تقاطع غیره مسطح عمید آباد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ساماندهی و تعریض کمربندی ابهر- خرمدره با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، و ساماندهی تقاطع زیرگذر سید جمال‌الدین شهر خرمدره با ۷۷ درصد پیشرفت و ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پر تصادف تقاطع روستای کوشکن با ۹۰ درصد پیشرفت در حال اجرا هستند.

در ادامه مراسم نمایندگان انجمن‌های صنفی رانندگان، شرکت‌ها، مجتمع‌های خدماتی – رفاهی استان سخنرانی ودرپایان از نمونه های بخش های مختلف وراهداران برگزیده استان تقدیر شد.

در هفته گرامیداشت حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری سال ۱۴۰۰ برنامه‌های دیگری ازجمله دیدار با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان، شرکت در مراسم نماز جمعه، اهدا خون همکاران داوطلب، حضور مدیرکل در پایانه‌های مسافربری و کالا ودیدارو گفتگو با رانندگان نیز از سوی روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان برنامه‌ریزی و اجرا شد.