شناسهٔ خبر: 102621 - سرویس استان‌ها

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل:

ما همواره در سنگر خدمت سعی داريم تا بی منت درخدمت مردم باشيم/ تلاش شبانه‌روزی راهداران در حفظ و حراست از راه ها ستودنی است

محبوب حیدری - اردبیل مديركل راه و شهرسازی استان اردبيل گفت: ما همواره در سنگر خدمت سعي داريم تا بی منت در خدمت مردم باشيم و از هیچ کوشش و تلاشی در این راستا دریغ نکنیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حیدری مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در نشست شوراي هماهنگي ادارات راه و شهرسازي در اردبيل اظهار كرد: بيش از ۹۵ درصد راه‌هاي شرياني استان اردبيل در حال حاضر از اعتبار ملي بهره‌مند هستند كه نمونه آن محور اردبيل – سرچم، اردبيل – آستارا، اردبيل – سراب، اردبيل – مشگين‌شهر، مشگين‌شهر به پارس‌آباد، رضي – اميركندي به گرمي – بيله‌سوار و محور شرياني كلور – درام است.

وي به مصوبات سفر رئيس جمهور و تخصيص بيشترين منابع به حوزه راه‌ها اشاره كرد و ادامه داد: قرار است از محل قير رايگان، تهاتر و سازمان برنامه و بودجه در مجموع ۶۵۵ ميليارد تومان به حوزه راه‌هاي استان اختصاص پيدا كند.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل توسعه بزرگراه‌ها را از رويكردهاي اصلي برشمرد و خاطر نشان كرد: در چند سال اخير توسعه بزرگراه‌هاي استان و بهبود شرايط راه‌هاي شرياني به عنوان اولويت اصلي مورد توجه قرار گرفته تا با استفاده از منابع ملي و رديف‌هاي اختصاصي بتوانيم به ميانگين توسعه‌اي كشور دست پيدا كنيم.

حیدری به همراهي خوب پيمانكاران بومي استان در اجراي بزرگراه‌ها اشاره كرد و افزود: به رغم بدهي ۳۵۰ ميليارد توماني به پيمانكاران تلاش بر اين است تا زمينه اجراي كامل پروژه‌ها در مسيرهاي مختلف فراهم آيد.

وی هزينه ساخت هر كيلومتر راه را ۵۰ تا ۱۵۰ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: در مناطق كوهستاني و شرايط احداث تونل اين هزينه‌ها افزايش مي‌يابد.

تلاش شبانه‌روزي راهداران در حفظ و حراست از راه ها ستودني است

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش خستگی ناپذیر راهداران اشاره کرد و افزود: تلاش شبانه‌روزي راهداران را در حفظ و حراست از راه‌ها شاهد هستيم و اين فعاليت‌ها ستودني است و اداره كل راه و شهرسازي همراه و هم راستا با فعاليت‌هاي راهداران پرتلاش سعي دارد تا زمينه سفر ايمن و كم حادثه را براي هموطنان فراهم كند.

حيدري افزود: با همراهي و همكاري راهداران فعاليت‌هاي اداره كل راه و شهرسازي استان در ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها نتيجه بخش است و از همين رو راهداران تلاش مي‌كنند تا با استقرار در فصول سرد و گرم سال در راه‌ها و محورهاي مواصلاتي به هموطنان ارائه خدمات كنند.

وي سردسير بودن استان را يادآور شد و خاطر نشان كرد: با توجه به شرايط صعب‌العبور و وجود گردنه‌هاي متعدد در اين استان راهداران با تلاشي خستگي‌ناپذير همواره در جاده‌ها زمينه امنيت و آرامش بيشتر را فراهم مي‌كنند.

حيدري به ايمن‌سازي راه‌ها با عمليات روكش آسفالت، بهسازي، نصب گاردريل، علايم راهنمايي و رانندگي و ساير فعاليت‌ها در اين حوزه اشاره كرد و ادامه داد: تلاش و زحمات راهداران و فعالان اين حوزه غير قابل توصيف است چرا كه در طول سال و سخت‌ترين شرايط زمستان و تابستان با سختي‌ و استمرار كار جهادگونه خود سعي مي‌كنند خدمات شايسته‌اي را به مردم ارائه كنند.

 وي تصريح كرد: كار راهداري سرما و گرما نمي‌شناسد و ما قدردان زحمات و تلاش‌هاي همكاران شريف و زحمتكش خود در حوزه راهداري هستيم كه با تلاش مثال‌زدني خود سعي مي‌كنند بهترين شرايط خدمت‌رساني را فراهم كنند.

 مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: در كنار تلاش راه و شهرسازي كه نسبت به احداث راه‌ها اقدام مي‌كند، راهداري نيز به همان ميزان و شايد بيشتر تلاش جدي در نگهداري راه‌ها انجام داده و سعي مي‌كنند هميشه و در همه ايام راه‌ها را باز نگه دارند.

وي به رويكرد توسعه بزرگراه‌ها در استان اشاره كرد و ادامه داد: در كنار توسعه بزرگراه‌ها، حجم كار راهداران ارتقا مي‌يابد و اين امر نيازمند همكاري و هماهنگي مشترك بين راهداران و تلاشگران عرصه ساخت راه است.

حیدری ادامه داد: ما سختي‌هاي كار راهداران را به خوبي حس مي‌كنيم چرا كه در گرما و سرما راهداران پرتلاش سعي مي‌كنند تا با ارائه خدمات بهترين شرايط سفر را براي هموطنان و رانندگان فراهم كنند.