شناسهٔ خبر: 102637 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:‌

در بحث آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توان و ظرفیت جهانی داریم

مجید کیانپور رئیس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در بحث آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بزرگترین شبکه آزمایشگاه های کشور را در اختیار داریم و تمام استاندارهای گرفته در حوزه صنعت ساختمان و عمران که در سراسر دنیا انجام می شود ما آن توان و ظرفیت را داریم.

مجید کیانپور رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امروز ۵ دی ماه در سفر به استان یزد در حاشیه جلسه هم‌اندیشی مدیران استانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه در مورد بهبود و ارتقای پروژه های عمرانی و همچنین پروژه های زیر ساختی و توسعه ای که در سطح استان یزد در حال انجام بوده و بحث آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آن مطرح است، مورد بحث و برررسی وتبادل نظر قرار گرفت.

کیانپور با اشاره به جایگاه استان یزد در حوزه حمل و نقل کشور افزود: با توجه به اینکه استان یزد جزو چهار استان صنعتی کشور است، آزمایشگاه می تواند در کاهش قیمت تمام شده  و افزایش کیفیت پروژه های عمرانی این استان نقش بی بدیل و خوبی را ایفا کند.

رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ادامه با اشاره به پیمایش‌های سال گذشته و روش‌هایی که برای کاهش هزینه‌های نگهداری جاده‌ها و محورهای مواصلاتی از طریق شیوه‌های نوین در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار داده است، گفت: در این زمینه با استفاده از شیوه‌های نوین، شاهد عملکرد خوب و مناسبی در پایین آوردن هزینه های نگهداری شریان های اصلی کشور بودیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بحث ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال در طرح نهضت ملی مسکن، خاطر نشان کرد : تلاش گسترده‌ای در نهضت ملی مسکن و طرح جهش تولید در حال انجام است. بحث ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال در سراسر کشور در حال برنامه‌ریزی است و با توجه به متقاضیانی که در استان یزد واجد شرایط خواهند بود در مرحله اول ۵۰ هزار واحد برای متقاضیان پیش بینی شده که ۲۵ هزار واحد مسکن در سفر مقام عالی وزارت به این استان بحث عملیاتی و اجرایی آن برنامه ریزی شد. 

وی ادامه داد: در این زمینه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بحث کنترل کیفی تلاش دارد تا با تعامل با سازمان نظام مهندسی و  بنیاد مسکن و سایر متولیان امر در حوزه احداث واحدهای مسکونی که در طرح جهش تولید هستند، در بالا بردن کیفیت ساخت و سازهایی که انجام می‌گیرد نقش موثری ایفا کند.

کیانپور در مورد کیفیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که کیفیت جهانی دارند، تاکید کرد: ما در بحث آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بزرگترین شبکه آزمایشگاه‌های کشور را در اختیار داریم و تمام استاندارهای صورت گرفته در حوزه صنعت ساختمان و عمران که در سراسر دنیا انجام می‌شود ما آن توان و ظرفیت را داریم.

رئیس هئیت مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پایان بااشاره به پیشرو بودن استان یزد در ارایه خدمت به دستگاه های اجرایی گفت: تلاش داریم با گسترش نوع خدمات،خدمات بهتری را در حوزه آموزش و روزآمد کردن دانش مهندسان ناظر برای دستگاه‌های اجرایی چه از طریق سمینار و وبینار و  چه به صورت حضوری و مجازی با همکاری شورای فنی استان ارائه دهیم و بتوانیم در به روز کردن دانش مهندسان ناظر نقش موثری را داشته باشیم.