شناسهٔ خبر: 102654 - سرویس استان‌ها

گام های استوار سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن

مسکن زاهدان.jpg اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به منظور هر چه سریعتر خانه دار شدن دهک های پایین استان با تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تا دو سال آینده گام های استوار خود را در این زمینه برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مسکن نیاز اساسی انسان است، نیازی که به علت تفاوت های که با دیگر نیازهای حیاتی انسان دارد از جایگاهی ویژه ای در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و جامعه برخوردار است از این رو از عوامل اساسی خروج از رکود و رسیدن به رفاه در یک جامعه تلقی می‌شود.

 برای تامین این نیاز ویژه در ادوار مختلف برنامه های مدون گوناگون زیادی چیده شده که یکی از جدیدترین و البته فراگیر ترینشان طرح نهضت ملی مسکن است که در استانهای مختلف مسیر پر فراز و نشیبی را طی می کند، در حالی که بسیاری از استان های کشور در اجرای هر چه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن مشکل تامین زمین دارند اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با تامین زمین مورد نیاز تا ۲سال آینده گام های استوار خود را در این زمینه برداشته است.
 اقدام ویژه راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در تامین هر چه سریعتر نیاز مسکن در جامعه هدف مورد نظرش آنچنان سریع رخ داده که علاوه بر قرار دادن این استان در سطح استان های برتر کشور در اجرای این طرح ملی، امید به داشتن سرپناه را در میان اقوام سیستانی و بلوچ نیز قوت بخشیده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌ به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب تامین شده است.

حسین مدرس خیابانی در سومین نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: ادارات کل راه و شهرسازی استان تاکنون اقدامات ارزشمندی را در زمینه تامین زمین به ویژه در شهرهای بزرگ با تراکم جمعیتی بالا از طریق الحاق اراضی به محدوده قانونی شهرها و تغییر کاربری زمین ها انجام داده اند.

وی با بیان اینکه همزمان با تامین زمین طرح های تفکیکی آنها انجام و مصوبات آنها اخذ شده است، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشتاز در ساخت طرح نهضت ملی مسکن، تا دوسال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه دولت سیزدهم بشمار می رود ضروری است همه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان در این امر مشارکت فعال داشته باشند.
مدرس خیابانی تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان علاوه بر خانه دار کردن دهک های پایین جامعه سبب اشتغالزایی بخش قابل توجه از افراد جویای کار استان می شود.

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از استاندار و سایر دستگاههای اجرایی استان در  زمینه تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تاکنون یکهزار و ۸۳۹ هکتار زمین در سراسر استان برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.
عطاء اله اکبری افزود: بمنظور تسریع احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اراضی مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پیشگامان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می‌رود بطوری که از ۶ آذر جاری قبل از پایان نام‌نویسی متقاضیان ساخت یکهزارو ۷۶واحد مسکونی طرح نهضت مسکن در شهرهای زاهدان و زابل توسط این اداره کل آغاز شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در پی افزایش تقاضا، مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تا ۱۵ دی ماه جاری تمدید شده است گفت: شهروندان سیستان و بلوچستان می‌توانند ثبت‌نام در مرحله نخست نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه به نشانی https://saman.mrud.ir انجام دهند.