شناسهٔ خبر: 102730 - سرویس استان‌ها

معاون توسعه‌مدیریت و منابع اداره کل راهداری استان اردبیل اعلام کرد:

تبلیغات به روش دیوارنویسی در کنار جاده‌ها ممنوع است

سیدمسعود هاشمین.jpg معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: تبلیغ و نوشته روی دیوار و تپه‌های کنار جاده‌ای ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،سید مسعود هاشمین با اشاره به اینکه نصب تابلوهای تبلیغاتی در جاده ها مشمول قواعد خاصی است اظهار کرد: مجوز نصب تابلوهای تبلیغاتی در جاده‌هایی که باند رفت و برگشت جداگانه داشته باشند و جاده هایی که دارای جداکننده وسط بوده و همچنین در پل هایی که دارای مشخصات جاده ای یادشده باشند صادر می شود.

وی در خصوص نحوه واگذاری محل های نصب تابلوهای تبلیغاتی نیز بیان کرد: سرمایه گذاری اولیه آن توسط بخش خصوصی نظیر کانون ها و شرکت های آگهی تبلیغاتی انجام می شود به طوریکه پس از برگزاری مزایده، واجدین شرایط طی قراردادی ۳ ساله با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای می توانند به جذب آگهی و نصب آن اقدام کنند. بعد از ۳ سال مالکیت تابلوها به اداره کل باز می گردد و چرخه ذکر شده ادامه می یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در رابطه با شرایط انتخاب نقطه نصب بیلبوردهای تبلیغاتی نیز بیان کرد: این امر نیز شرایط خاص خود را دارد بطوریکه نقاط نصب بیلبوردها توسط کمیته های مکانیابی تعیین می شود و این بیلبوردها باید از نقاط حساسی نظیر تقاطع ها، قوس ها، راه های فرعی و نظایر آن حداقل ۳۰۰ متر فاصله داشته باشند.

هاشمین ادامه داد: داشتن فاصله ۵۰۰ متری بیلبوردهای تبلیغاتی از یکدیگر، رعایت فاصله ۳۰۰ متری از علائم جاده ای، دو وجهی نبودن تابلوها، قرار گرفتن در سمت راست جاده، درشت بودن نوشته ها و متحرک نبودن متن از دیگر شرایط نصب تابلوهای تبلیغاتی در جاده ها می باشد. همچنین تبلیغ و نوشته روی دیوار و تپه ها ممنوع است.

این مسئول در رابطه با تابلوهای خصوصی موجود در جاده ها نیز اظهار کرد: این نوع تابلوها که برای معرفی تاسیسات کنار جاده ای نظیر هتل ها، فروشگاه ها، کارخانجات و... نصب می شود باید دارای زمینه قهوه ای رنگ بوده و نوشته های آن لزوما سفید باشد. این تابلوها در جاده های فرعی باید به فاصله ۶۰ متری از مکان مورد نظر و در جاده های اصلی در ۱۲۰ متری باشد و لازم است این تابلوها ۲ مورد  هم در باند رفت و هم در باند برگشت نصب شوند. این تابلوها باید فارسی و یا فارسی انگلیسی باشند و از علائم جاده ای نیز ۲۰۰ متر فاصله داشته باشند.

انتهای پیام/