شناسهٔ خبر: 102747 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر کل دفتر مقررات  ملی  و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

رعایت مقررات ملی ساختمان باعث از بین رفتن تبعات اجتماعی زلزله می‌شود

مراسم اختتامیه همایش پیامدهای اجتماعی زلزله مدیر کل دفتر مقررات  ملی  و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان باعث از بین رفتن تبعات اجتماعی زلزله می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  حامد مانی فر، مدیر کل دفتر مقررات  ملی  و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه همایش پیامدهای اجتماعی زلزله گفت: این همایش محل مناسبی برای ورود به رشته مهندسی برای مهندسانی است که متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی هستند. 

وی ادامه داد: فلسفه وجودی این همایش عدم رعایت مقررات ملی ساختمان است، چراکه عدم رعایت این مقررات باعث ایجاد تبعات اجتماعی در بلایای طبیعی می‌شود. زلزله یک رخداد طبیعی مانند طلوع و غروب خورشید و جزر و مد دریا است. فرق آن این است که برنامه زمانبندی مشخصی ندارد، اما رخ دادن آن قطعی است.

مانی‌فر ادامه داد: این همایش در روز ملی ایمنی در برابر زلزله برگزار شد . امیدواریم روزی برسد که تولیدکنندگان مصالح، صادر کنندگان مجوز ساخت و ساز، ناظران بر تخلف، مهندسان طراح و ناظر و مجری، کارفرمایان و ... به گونه‌ای عمل کنند که در مورد زلزله عبارت رخداد طبیعی جای بلای طبیعی را بگیرد. آن روز دور نیست و حتما رخ خواهد داد.