شناسهٔ خبر: 102772 - سرویس استان‌ها

مدیرکل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای:‌

سالیانه ۶۰هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌ها مورد نیاز است

افشین پیرنون مدیرکل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس استاندارد جهانی ۶۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری سالیانه از راه‌های کشور نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،افشین پیرنون،مدیرکل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در استان خراسان شمالی اظهار داشت: اعتبار سازمان ۲۰ درصد این رقم است و همکاران این سازمان ۸۰ درصد کسری بودجه را با تلاش و رشادت‌های خود جبران می‌کنند. پیرنون با اشاره به اینکه بیش از ۶۲۵ هزار راننده در سراسر کشور وظیفه حمل کالا و مسافر را به عهده دارند، تاکید کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار ناوگان حمل و نقل در کشور داریم.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به جابه‌جایی ۲۰۰ میلیون مسافر در سال جاری، تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون تن کالا نیز توسط ناوگان حمل و نقل کشور جابجا شده است.

در این مراسم ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی نیز از اجرای انواع روکش برای ۴۶۰ هزار متر از راه‌های خراسان شمالی در سال جاری خبر داد .
جعفرشهامت گفت: در سال جاری برای ۴۶۰ هزار متر از راه‌های استان انواع روکش انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، با بیان اینکه رانندگان استان در دوران ۸ سال دفاع مقدس مسافتی بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر را تا مناطق جنوبی کشور طی می‌کردند که کالاهای ضروری را به رزمندگان برسانند، اضافه کرد: در استانی مانند خراسان شمالی که از نعمت راه آهن بی‌بهره است، بدونِ تلاش رانندگان و حوزه‌های مختلف راهداری ارائه خدمات به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

شهامت در ادامه از زحمات فعالان این حوزه تشکر کرد و گفت: حمایت استاندار، نمایندگان مجلس، سپاه جوادالائمه(ع) استان و... از نیازهای راهداری است و تاکنون نیز این هم‌افزایی به خوبی وجود داشته است و در ادامه نیز بخشی از گزارش عملکرد فعالان حوزه راهداری در سال جاری را ارائه می‌دهم

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون تن بار استان از مرکز شهرها به مراکز تولیدی و زمین‌های کشاورزی حمل شده است، اظهار کرد: در حوزه مسافری نیز در سال جاری ۹۲۱ هزار مسافر از ناوگان مسافری استان خدمات دریافت کرده‌اند

وی با تأکید بر اینکه با حمایت استاندار، نمایندگان مجلس و پیمانکاران در سال جاری بیش از ۹ نقطه حادثه خیز استان بهینه‌‌سازی شد، افزود: بهینه‌سازی انجام شده به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان بوده است.

شهامت با اشاره به اینکه اعتبارات استان کمبودهای بسیاری را داشت، اضافه کرد: با وجود کمبودهای بسیار در سال جاری ۴۶۰ هزار متر راه‌های استان آسفالت شدند که ۲۷ کیلومتر راه روستایی و ۵۸ کیلومتر راه شریانی و اصلی آسفالت بوده است.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه سرفصل‌های محرومیت زدایی در ردیف اعتبارات کمک بسیار خوبی به حوزه راهداری می‌کند، اظهار کرد: سرفصل‌های محرومیت زدایی که از سوی نمایندگان مجلس مشخص شده است، برای حوزه راهداری بسیار موثر می‌باشد و بدهی ما به مردم نیز تسویه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه اجرای خدمات برای برخی از راه‌های روستایی بیش از سه سال به طول انجامیده است، اضافه کرد: به جز ۲۸ کیلومتر راه روستایی که آسفالت شد، ۷۰ کیلومتر راه روستایی برای اجرای روکش در دست اقدام است.

شهامت با اشاره به همکاری مناسب بین سپاه جوادالائمه(ع) استان با راهداری در اجرای ‌طرح‌های محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: به طور مثال در بجنورد زیر سازی محور قتلیش به پیربز با همکاری سپاه استان انجام شده است و با مساعد شدن آب و هوا نیز آسفالت محور انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی ادامه داد: در حادثه سیل سال ۹۸، ۲۰ پل هدف گذاری شد که دهمین پل در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان راز و جرگلان به بهره برداری می‌رسد.
شهامت با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد ماشین آلات راهداری فرسوده است، تصریح کرد: از ۲۴۳ دستگاه ماشین آلات راهداری، ۵۰ درصد فرسوده هستند که برای نوسازی این ناوگان نیاز است نمایندگان مجلس بندهای مربوط به راهگشایی را در قانون بودجه ایجاد کنند.

در این مراسم همچنین محمد پاکمهر ،نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید براینکه یکی از رسالت‌های مهم توسعه در کشور بدون شک صنعت حمل و نقل است ، اظهار داشت: باید بدانیم تمام کالاهایی که از آن استفاده می‌کنیم از طریق صنعت حمل و نقل به دست ما می‌رسد و این نشان دهنده اهمیت این صنعت است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه آلمان پس از جنگ جهانی به سمت توسعه صنعت حمل و نقل رفت، تاکید کرد: اشکال مختلفی در صنعت حمل و نقل وجود دارد و امروز اگر ما به دنبال ایجاد راه آهن هستیم نشان از اهمیت جایگاه حمل و نقل دارد

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه صنعت حمل و نقل نگاه ویژه‌ای را می طلبد، بیان کرد: اگر می‌خواهیم ستون‌های حمل و نقل را تقویت کنیم باید بدانیم سلول‌های بنیادین صنعت حمل و نقل متشکل از رانندگان است و باید به دنبال رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان باشیم.

وی با بیان اینکه باید رانندگی جزو شغل‌های سخت و زیان بار تعریف شود، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی به دنبال تعریف رانندگی جزو شغل سخت و زیان‌بار هستیم و امیدواریم که بتوانیم با کمک سازمان راهداری بخشی از مشکل رانندگان را حل کنیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دوگانگی در پرداخت بیمه رانندگان وجود دارد، اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ به دنبال اجرای دقیق بیمه رانندگان خواهیم بود.

سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، در ادامه این همایش با اشاره به اینکه رانندگان در دوران دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را در برطرف کردن نیازها و مایحتاج زندگی مردم داشته‌‌اند، اظهار کرد: با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد استان ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای محرومین را آغاز کرده‌ایم.

وی با تأکید براینکه ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در دهه مبارک فجر آغاز می‌شود، ادامه داد: ساخت واحد مسکونی برای محرومین در کشور ۴۰ هزار واحد است که این کمک‌رسانی به محرومین بدونِ حضور رانندگان و همکاری سیستم حمل و نقل امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی در پایان تصریح کرد: کمک به محرومان نیاز به همراهی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های خدماتی دارد.