شناسهٔ خبر: 102787 - سرویس بنادر و دریانوردی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

نظارت کامل‌تر بر ناوگان با توسعه سیستم‌های شناسایی خودکار راه دور/ ارائه خدمات‌ ایمن و سریع به گردشگران دریایی نوروز۱۴۰۰

بنادر سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: درصدد هستیم با برنامه‌ریزی و سیاست‌های کلان راهبردی، موضاعات حاکمیتی را در حوزه دریایی را توسعه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، حسین عباس‌نژاد در نشست تخصصی معاونان امور دریایی، پایش آبراه‌های تحت حاکمیت را یکی از موضوعات جدی دانست و خاطرنشان کرد: الکترونیکی کردن فرایند پایش آبراه‌های تحت حاکمیت، به صورت جدی و با کمک واحد فنی و مهندسی سازمان بنادر در دست اجرا است که امیدوارم تا پایان امسال طراحی و اجرایی شود.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به توسعه، تجهیز و تکمیل سیستم ترافیک کشتی‌ها در دریا( VTS)، افزود: اخیرا با مصوبه هیات عامل سازمان بنادر، مقرر شد با توسعه و گسترش سیستم وی. تی. اس ساحلی، علاوه بر آبراه‌ها، کلیه ناوگان عبوری و ورودی به بنادر کشور را به طور کامل تحت پوشش کنترل و نظارت ترافیکی قرار دهیم.

وی با اشاره به  رویکرد سازمان بنادر برای توسعه سیستم‌های شناسایی خودکار راه‌دور موسوم به AIS و LRIT، تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیات عامل سازمان بنادر، مقرر شده تا با توسعه سیستم‌های شناسایی خودکار راه دور، نظارت کامل‌تری بر ناوگان ایرانی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از به‌روز شدن، جامع‌سازی و تجهیز مرکز اضطرار دریایی و پاسخ به اضطرار دریایی خبر داد و با اشاره به ایجاد شرایط پایدار در کشور، اظهار داشت: به نظر می رسد، بعد از دوسال توقف در گردشگری دریایی در تعطیلات نوروز، امسال با حجم زیادی از متقاضیان گردشگران دریایی برای استفاده از امکانات ساحلی و دریایی روبرو شویم؛ به همین منظور برای خدمات رسانی ایمن و سریع به هموطنان برنامه‌ریزی شده است.