شناسهٔ خبر: 10279 - سرویس استان‌ها

رشد چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از بندر امیرآباد

صادرات در بندر امیرآباد از ابتدای سال جاری تا کنون صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر از ۹۱۷ درصد رشد برخوردار بود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره بنادر و دریانوردی امیر آباد،مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت:با توجه به اینکه یکی از اولویت های اصلی مسئولان در استان مازندران به عنوان قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی صادرات این نوع محصولات است  از نیمه دوم سال گذشته با استقرار ۱۰ کانتینر  ۲۰ فوت یخچالدار توسط کشتیرانی دریای خزر در بندر امیرآباد  گامی اساسی در این زمینه برداشته شد .

علی خدمتگزار ادامه داد : با تمهیدات در نظر گرفته شده از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه شاهد صادرات یکهزار و ۷۸ تن انواع محصولات کشاورزی توسط کانتینرهای یخچالدار مستقر در بندر به کشورهای حاشیه دریای خزر بودیم، این درحالی است که صادرات محصولات کشاورزی از این بندر در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ تن بوده است.

وی عمده محصولات کشاورزی صادر شده را کلم (۵۴۴تن) ، پیاز (۲۷۲ تن) ، سیب زمینی (۱۷۵تن) ، خرما (۸۶تن) و نهال نام برد و گفت: بندر آکتائو در کشور قزاقستان و بنادر ماخاچ کالا و آستاراخان کشور روسیه مقاصد محصولات کشاورزی صادراتی از بندر امیرآباد در این مدت بودند .