شناسهٔ خبر: 102891 - سرویس استان‌ها

در هشتمین جلسه شورای اندیشه ورزی صیانت از بیت المال مطرح شد:

راهکارهای رفع موانع توسعه مجتمع‌های بین راهی و تاسیسات گردشگری استان

هشتمین جلسه شورای اندیشه ورزی صیانت از بیت المال با موضوع بررسی راهکارهای تقویت صنعت گردشگری و رفع موانع توسعه مجتمع های بین راهی و تاسیسات گردشگری استان صبح چهارشنبه هشتم دیماه ۱۴۰۰ در سالن شهید صلواتی دیوان محسبات استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتمین جلسه شورای اندیشه ورزی صیانت از بیت المال با موضوع بررسی راهکارهای تقویت صنعت گردشگری و رفع موانع توسعه مجتمع های بین راهی و تاسیسات گردشگری استان با حضور میرشکاری مدیرکل دیوان محاسبات استان، منصور کیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، دوست محمدیان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، راستگو معاون دادستان مرکز استان، مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان و جمعی از مدیران مجمتع های خدماتی رفاهی بین راهی استان  در سالن شهید صلواتی دیوان محاسبات استان سمنان برگزار گردید.

در این جلسه که صبح چهارشنبه هشتم دیماه برگزار گردید منصورکیایی مدیرکل اداره راهداری به حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد: با بهره برداری کامل  از ۶۲ مجتمع خدمات رفاهی موجود در سطح استان در حد فاصل بین ۳۵ الی ۳۸ کیلومتر در جاده های استان یک مجتمع خدمات رفاهی برای ارائه خدمات به مسافرین عبوری از استان  خواهیم داشت.

وی در بحث ضرورت ایجاد مجتمع ها نیز توضیح داد: ایجاب این ضرورت بر این است که مسافرین در جاده ها و راه ها سرگردان نشوند، لذا بایستی تمام امکانات مورد نیاز یک مسافر را در هر مجتمع داشته باشیم و این امکانات شامل تمام خدمات اعم از بهداشتی، درمانی، سوخت وسایل نقلیه، تعمیرگاه، استراحتگاه، سرویس بهداشتی، نمازخانه ها و امثالهم می باشد.

منصورکیایی در ادامه سخنان خود از سرکشی ماهانه و فصلی بازرسین اداره کل و نمایندگان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای تابعه از مجتمع ها خبر داد و گفت: این سرکشی و بازرسی ها جهت رعایت استانداردها و قوانین و مقررات توسط مجتمع های خدمات رفاهی می باشد.

وی همچنین به تخصیص و اعطاء وام برای مجتمع‌ها اشاره و تصریح کرد: با توافق بعمل آمده تخصیص وام ۱۰میلیارد ریالی برای مجتمع‌های با پیشرفت ۴۰ درصد و همچنین وام ۵ میلیارد ریالی برای بازسازی و تعمیر مجتمع های خدمات رفاهی در دست اقدام می باشد.

در ادامه رئیس انجمن مجتمع داران و دیگر اعضای انجمن به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/