شناسهٔ خبر: 102931 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

سرعت مطلوب عملیات اجرایی باند دوم تیران-سامان

بهزادشاهسوندی،اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه احداث باند دوم محور تیران-سامان با توجه به پرحادثه بودن مسیر در اولویت اجرایی بوده و از سرعت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از محورهای پرتردد و دارای حجم ترافيك بالا در پيك سفرهای استان، محور تيران – سامان است اظهار کرد: احداث باند دوم این محور از جمله پروژه‌های اولويت‌دار حوزه راهسازی این اداره‌کل بوده و از سرعت مطلوبی برخوردار است.  

 وی افزود: طول کل این محور ۲۳ کیلومتر است که راه ارتباطی استان اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود و از جمله جاده‌های پر حادثه از نظر تردد بسیار بالا است.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه فاز اول از پروژه باند دوم محور تیران-سامان به طول ۵.۵ کیلومتر در سال جهش تولید افتتاح و بازگشایی شد، اذعان داشت: برای این میزان از پروژه اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  

 وی بیان داشت: فاز دوم این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۷۲ میلیارد ریال در دست اجرا قرار دارد. که این میزان از پروژه طی دو قرارداد در حال انجام است.  

 شاهسوندی اذعان داشت: عملیات راهسازی و انجام آسفالت گرم این محور در سال ۱۳۹۲ طی قراردادی در دستور کار قرار گرفت که تا کنون با بیش از ۹۱ میلیارد اعتبار هزینه شده دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی است.  

 وی افزود: عملیات اجرایی و احجام فنی به کار رفته تحت این قرارداد تا کنون شامل یکهزار و ۱۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۱۰ هزار و ۵۰ مترمکعب خاکریزی، پنج هزار و ۱۸۵ مترمکعب زیراساس و اساس و ۱۴ هزار و ۵۳۱ تن آسفالت گرم بوده است.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی طی قرارداد دوم این پروژه دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که شامل ۴۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۷۰ هزار و ۱۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۵۰ هزار و ۶۲۵ مترمکعب زیراساس و اساس، یکهزار و ۸۶۹ مترمکعب بتن ریزی، ۲۹.۴ تن آرماتوربندی و ۲۷ هزار و ۸۱۲ تن آسفالت گرم بوده است.