شناسهٔ خبر: 102941 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی:‌

آزادراه قم -راهجرد تکمیل کننده شبکه آزادراهی تهران - بندر امام خمینی(ره) است / کاهش ۴۰ دقیقه‌ای زمان سیر ترافیک با اتصال آزادراه قم-راهجرد

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قم (1) مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تاکید بر این موضوع که احداث آزادراه قم -راهجرد تکمیل کننده شبکه آزادراهی تهران - بندر امام خمینی(ره) گفت: اتصال آزادراه قم-راهجرد کاهش ۴۰ دقیقه ای زمان سیر ترافیک در کریدورعبوری آزادراهی شمالی -جنوبی کشور راه به همراه خواهد داشت.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، درخصوص آزادراه قم-راهجرد که در جریان سفر روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی به استان قم از این محور بازدید کرد، گفت: قطعه اول این آزادراه به طول ۷۵ کیلومتر حدفاصل قم تا راهجرد در حال تکمیل است. برآورد ریالی این پروژه به طول ۷۵ کیلومتر حدود ۵ هزار میلیارد تومان است که با مشارکت بخش خصوصی به میزان ۵۰ درصد و مشارکت ۵۰ درصدی دولت در حال احداث است.

وی با بیان اینکه این بخش از آزادراه به عنوان قطعه‌ای مهم و اقتصادی از تهران تا بندر امام خمینی(ره) در حال اجرا است، اضافه کرد: شبکه آزادراهی تهران - بندر امام خمینی(ره) به عنوان مهمترین شبکه و کریدور آزادراهی شمالی -جنوبی  کشور است و آزادراه قم -راهجرد حلقه وصل این شبکه آزاد راهی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:این بخش از آزاد راه به عنوان کنار گذرشمال غربی شهر قم عمل خواهد کرد که با احداث این بخش از آزاد راه ترافیک  عبوری  بالایی که داخل شهر قم تردد دارد به بیرون از محدوده شهری هدایت شده و ترافیک این گلوگاه عبوری به کمترین میزان خود خواهد رسید.

خادمی تصریح کرد: مهمترین موضوعی که می‌توان در خصوص این پروژه در کنار کاهش بار ترافیکی داخل شهر و عبور سهل و بی‌دغدغه خودروها از خارج محدوده شهری عنوان کرد، کاهش زمان سیر خودروها به مدت ۴۰ دقیقه کاهش خواهد داد.

  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: همچنین به جهت ظرفیت عبوری این آزادراه می‌توان شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این محدوده به میزان قابل توجهی بود، چرا که احداث این مهم موجب رفع تلاقی ترافیک عبوری از شهر و داخل شهر می‌شود.