شناسهٔ خبر: 102960 - سرویس استان‌ها

نماینده استان خوزستان در مجلس:

در بودجه ۱۴۰۱ همکاری با دولت و رفع مشکلات مردم در راس امور مجلس است/ حمایت جدی مجلس از طرح ساخت مسکن در بودجه سال آینده/ اولویت اول کشورعمران و نوسازی ناوگان حمل ونقل و بهسازی جاده هاست

عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: قطعا همکاری با دولت و رفع مشکلات مردم در بودجه سال آینده در راس قرار دارد وبا نظر مساعد مجلس همراه خواهد بود.

عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن که یکی از برنامه های دولت سیزدهم در طی ۴ سال است، اظهار داشت: مجلس آمادگی دارد در صورتی که دولت بخواهد برای ارائه هر خدماتی به مردم از آن حمایت کند، در بودجه ۱۴۰۱ که در اختیار مجلس قرار گرفته، کمسیون تلفیق بررسی بودجه را شروع  کرده است و قطعا همکاری با دولت و رفع مشکلات مردم در راس قرار دارد وبا نظر مساعد مجلس همراه خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه گفت: دربحث بودجه ۱۴۰۱ مجلس به جد از طرح ساخت مسکن حمایت خواهد کرد چرا در کنار ساخت مسکن اشتغال نیز ایجاد خواهد شد و ده‌ها کارخانه و شرکت فعال می‌شود و به این طریق نیروی کار بیشتری وارد بازار کار خواهد شد.  اگر در کشوری حوزه مسکن فعالیتی نداشته باشد، تولید و اشتغال لطمه می‌خورد و شاید کمتر  حوزه‌ای به اندازه مسکن می تواند در امر تولید و اشتغال موثر باشد. مجلس این آمادگی را دارد که با تمام توان ازطرح نهضت ملی مسکن حمایت کند.

ایزد­­پناه افزود: انتظار داریم وزیر راه و شهرسازی با توجه به سوابق اجرایی که دارند همه زمینه‌های راه و شهر سازی را فعال کنند.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس تایید کرد: در حوزه بهسازی راه‌ها و جاده‌ها و نوسازی ناوگان شهری از وزارت راه و شهرساری انتظار داریم که جاده‌ها بهسازی شوند تا تلفات جانی کمتر شود. جاده هایی که در ۳۰ سال گذشته راه‌انداری شده‌اند، اکنون پاسخگوی نیاز مردم نیست. در استان خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن بنادر مختلف و بحث صادرات و واردات این منطقه نیاز به خطوط ریلی دارند که در سال های گذشته به این امر توجه خاصی نشده است. انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی نسبت به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد تا مشکلات این منطقه زودتر حل شود .

ایزد­­پناه پایان تاکید کرد: اولویت اول کشور عمران و نوسازی ناوگان حمل ونقل و بهسازی جاده‌هاست که امیدواریم با همراهی مجلس و دولت این امر محقق شود.