شناسهٔ خبر: 102984 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

آمار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان حدود ۳۹ هزارنفر/ مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ دی ماه

حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از ثبت‌نام حدود ۳۹ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  گلستان ، محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان درباره آخرین آمار ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تاکنون ۳۸۹۹۳ متقاضی در استان گلستان تا یازده  دیماه سالجاری در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند .

وی در خصوص جزییات آمار ثبت نام کنندگان توضیح داد: تا کنون در شهر گرگان ۱۵۳۷۴، در شهر مینودشت ۴۴۲۱ ، در شهر آق قلا ۲۷۵۳ ، در شهر مراوه تپه ۲۳۱۹ نفردر سامانه نهضت ملی نام نویسی کرده اند.

محبوبی در خصوص شروط تایید متقاضی در طرح مسکن نهضت ملی تشریح کرد: متقاضیان با داشتن شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در صورت احراز این شرایط، تایید اولیه خواهند شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان بر اساس قانون، زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

محبوبی افزود: بر اساس مصوبه تازه شورایعالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

وی با اشاره به این که نتایج اولیه استعلامات از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود توضیح داد: به زودی نتیجه پالایش اولیه ثبت نام متقاضی اعلام می شود و در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: تعداد متقاضیان حائز شرایط تاکنون ۱۸۶۹۴ نفر بوده که با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، با پایش جدید تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند.

محبوبی ضمن اشاره به ثبت‌نام کنندگانی که به دلایل مختلف درخواست آنها رد شده است،  بیان داشت: درخواست تعدادی از این ثبت‌نام کنندگان به دلیل وجود سابقه مالکیت و تعدادی نیز  بابت وجود سابقه بانکی رد شده است که امکان اعتراض  متقاضیان به نتیجه پالایش در مهلت تعیین شده در سامانه فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد : مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ دی ماه سالجاری در سامانه   https://saman.mrud.ir تمدید شد و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را تا ۱۵ دی ماه قطعی کنند.

لازم به ذکر است در این طرح تامین زمین مورد نیاز توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شده و مسئولیت پالایش و اقدامات اجرایی در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵۰۰۰ نفر بر عهده این اداره کل بوده که در صورت درخواست اداره کل بنیاد مسکن اولویت اجرایی با این بنیاد می باشد و در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵۰۰۰ نفر این مسئولیت را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام می دهد.