شناسهٔ خبر: 102993 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد:

اجرای ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان مازندران

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان مازندران با پیشرفت فیزیکی قابل توجه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان ارائه کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری با پیشرفت فیزیکی ۵۰  تا ۱۰۰ درصد در سطح استان مازندران فعال است.  

 وی بیان داشت: اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات سال ۱۳۹۹ تامین شده است که طی فرایند اداری منجر به عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران افزود: مبلغ پروژه‌های فوق جمعاً ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که مربوط به بازآفرینی محدوده‌های هدف شامل سکونت گاههای غیر رسمی و بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است.  

وی، هدف از اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری را ارتقاء وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری دانست و اظهار کرد: پروژه‌های مورد نظر به عنوان موتور محرکه توسعه پایدار محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی باعث یکپارچگی شبکه‌های شهری و افزایش تاب‌آوری، کاهش فقر و تبعیض شهری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی، حفاظت پایدار از میراث ملموس و غیرملموس شهری، ارتقاء حکمروایی شهری، ارتقاء فضای کسب و کار و ارتقاء کیفیت و کمیت زیست پذیری اهالی و ساکنان محلات می‌شود.  

گفتنی است پروژه روکش آسفالت معابر بافت فرسوده شهرهای ساری، قائمشهر، بابل، آمل با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، احداث مجتمع فرهنگی هنری حاشیه رودخانه سیاهرود قائمشهر با اعتباری با ۶۰ میلیارد ریال، تکمیلی عملیات اجرایی و تحویل سالن ورزشی بانوان شهدا محله قائمشهر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و پروژه بهسازی و جداسازی رودخانه های واقع در محله های بازآفرینی شهرهای قائمشهر، بابل، نوشهر،هچیرود و عباس آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال نمونه هایی از پروژه های بازآفرینی در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران است.