شناسهٔ خبر: 103145 - سرویس استان‌ها

در اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي انجام گرفت؛

برگزاري مراسم سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

دومين سالگرد شهادت سردار سليماني-راه و شهرسازي خراسان رضوي (5).jpg مراسم سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز سه شنبه ۱۴ ديماه ۱۴۰۰، در اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (خراسان رضوي)، در این مراسم که با حضور معاونين، روساي ادارات و كاركنان اين اداره كل برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين غلامعلي سليماني مسوول تبليغات اسلامي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي ضمن تسليت ايام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم فرزند مكتب زهرا (س) بود و اين امر از شخصيت و سيره زندگي آن شهيد بزرگوار پيدا بود.

شهید حاج قاسم سلیمانی هم در حوزه نظامی و هم در حوزه سیاسی شخصیت بزرگی بود که حضور وی در ميدان نبرد حق عليه باطل در منطقه باعث ترس و وحشت دشمنان و اشرار می شد و همواره موجب عزت و سربلندی کشور عزیزمان بود .

وی افزود: شهید سلیمانی داراي ويژگي هاي شخصيتي بارزي همچون مسوولیت پذیری، زهد به معنی بریدن از دنیا، خدامحور بودن و اخلاص، روحیه فداکاری ایثار و گذشت، شجاعت، تسلیم امر رهبری بودن و ولایت پذیری بود كه صفات ايشان زبانزد عام و خاص بود و حضورش در همه میدانها، همراه با اخلاص و صفای باطنی بود و با عشق و محبت و ملاطفت مراوده می کرد و همین امر موجب ماندگاری یاد و خاطره وی در اذهان عمومي شده است .

مسوول تبليغات اسلامي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، شهادت حاج قاسم سلیمانی را ضایعه بزرگی برای ایران و امت اسلامی دانست و افزود: شهادت وی همچون زمان حیات وی موجب بالندگی نظام اسلامی و تربیت نیروهای ولائی و شجاع در آینده خواهد شد .

وی با اشاره به اينكه شخصیت جهانی سردار دلها، وی را نه فقط مختص به خاك ایران بلکه متعلق به جهان اسلام و انسانیت گردانيد؛ خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم به همان اندازه که به فکر تشیع و آزادسازی مناطق شیعی بود، برای آزادی اهل سنت و حتی انسانهای دیگری که تحت ظلم و ستم قرار گرفته بودند تلاش می کرد و آنچه برای او مهم بود استکبار ستیزی و ظلم ستیزی بود و لذا او نه فقط  شهید راه وطن بلکه شهید  راه انسانیت بود  .

وی یاد آور شد : تشییع جنازه این دو شهید شاید در تاریخ اسلامی کم نظیر باشد و این امر نشان می دهد که وی ملتی ترین و امتی ترین شخصیت در دوره معاصر بود که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بدان تاکید فرمودند .

در ادامه این مراسم، مراسم تغزيه و نوحه خواني به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) و گراميداشت سردار بزرگ اسلام، شهيد حاج قاسم سليماني برگزار شد.