شناسهٔ خبر: 103159 - سرویس استان‌ها

معاون سیاسی سپاه در همایش بصیرتی بسیجیان وزارت راه و شهر سازی تاکید کرد:

حاج قاسم یک مدرسه درس و الگویی الهام بخش است/ مکتب حاج قاسم باید به یک گفتمان تبدیل شود

همایش بصیرتی بسیجیان وزارت راه و شهر سازی با حضور معاون سیاسی سپاه معاون سیاسی سپاه در همایش بصیرتی بسیجیان وزارت راه و شهر سازی که در سالن الغدیر ساختمان شهید دادمان این وزارت خانه برگزار شد، گفت: وظیفه ما حرکت درمسیرمکتب حاج قاسم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بصیرتی بسجیان وزارت راه وشهرسازی که همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در سالن الغدیر ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهر سازی برگزار شد، اظهار داشت :تفکر و نگاه بسیجی در وزارت راه و شهر سازی که از جمله وزارتخانه های مهم و راهبردی است، راهگشا و تقویت کننده خدمات دهی این مجموعه است.

وی ادامه داد: این مراسم در شرایطی برگزار می شود که  که مقارن با  دهه بصیرت، ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است که باید به خوبی این روزها را گرامی بداریم و در تمام لحظات و نه تنها در این روزها در مسیر تبیین آرمان ها و تفکرات انقلاب و اسلام قدم برداریم .

جوانی با اشاره به رفتار غیر عرف استکبار جهانی و ترور سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی گفت: چندین پرسش در این خصوص وجود دارد که دلیل این رفتار آمریکایی ها چه بود و چرا اینکار را انجام دادند. در وهله اول باید گفت که سردار سلیمانی از نظر آمریکایی ها عامل شکست سیاست های آن ها در قرن بیست و یک بود و این را خود آنها عنوان می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه عنوان کرد: آمریکایی ها به دنبال این بودند تا دنیا و جوامع مختلف تحت سلطه باشد چون به دنبال یک نظام تک قطبی هستند که همه ملت‌ها تابع آنها باشند. این موارد را شهید سلیمانی در هم کوبید و امریکایی ها شکست خوردند و این چیزی است که نه ما بلکه خود آمریکایی ها با سند و مدرک اعلام کرده اند.

 وی افزود:آمریکا هفت هزار میلیارد دلار و هزاران نیرو و ده ها کشور را وارد منطقه خاورمیانه کردند و حتی تروریست ها را هم پای کار آوردند تا بر منطقه چیره شوند اما با نقش محوری انقلاب و حاج قاسم سلیمانی شکست خوردند که دلیل اصلی این شکست ایجاد وحدت در منطقه و سازماندهی نیروهای کشورهای اسلامی بود. رقم زننده این موضوع کسی نبود جز حاج قاسم سلیمانی که نقش این شهید یک نقش محوری و اساسی  در این موضوع بود.

آنها سلیمانی را ژنرال در سایه و استراتژیست بی نظیر میدانستند

معاون سیاسی سپاه خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال آمریکایی کردن منطقه بود اما همه برنامه هایش شکست خورد و باید از منطقه خارج می‌شدند. زمانی که این اتفاق رخ داد، به دنبال این بودند که ورق را برگرداند و برای آمریکا این شکست سخت بود. به همین خاطر حاج قاسم را ترور کردند چون آنها شهید سلیمانی را ژنرال در سایه و استراتژیست بی نظیری می‌دانستند. تحلیل آن ها این بود که  بعد از ترور حاج قاسم، مقاومت فرو می‌پاچد و به منطقه بازمی‌گردند.

فرهنگ مقاومت که حاج قاسم پایه گذار آن بود در حال تقویت شدن است

وی افزود: استکبار جهانی به دنبال تضعیف مقاومت بود و خوشحال از ترور شهید سلیمانی، اما غافل از اینکه شهادت در مکتب انقلاب و اسلام و ادیان الهی کارکردی دیگر دارد. بعد از شهادت حاج قاسم روز به روز فرهنگ مقاومت که حاج قاسم پایه گذار آن بود در حال تقویت شدن است.

جوانی گفت: امروز مقاومت نسبت به دو سال قبل مستحکم تر شده و آنهایی که قاتل شهید سلیمانی هستند آرامش ندارند، آنها به دنبال تقویت در منطقه بودند اما ذلیلانه از منطقه در حال خارج شدن هستند. در این میان وظیفه ای که ما داریم این است که آرمان هایی که شهید سلیمانی دنبال می‌کرد را دنبال کنیم، چرا که حاج قاسم به عنوان یک مکتب و مدرسه درس است و شایستگی ها و جامع بودن حاج قاسم است که نقش الگویی و الهام بخش ایفا می کند.

حاج قاسم یک الگو است و حرکت در مسیر حاج قاسم راهگشا است

وی خاطر نشان کرد: امروز شرایط ما در گام دوم  این را می‌طلبد که هم ملت و هم مسئولان یک الگوی زنده داشته باشند. این الگو یک نقشه راه پیش پای مسئولان و مردم است و اگر بخواهیم مشکلات مرتفع شود حاج قاسم این الگو برجسته است و حرکت در مسیر این شهید راهگشا و رفع کننده مشکلات است.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: بسیج نیروی حاضر در صحنه برای دفاع از ارزش ها است. دشمن به مشکلات ما چشم طمع دوخته است تا مشکل آفرین شود.وظیفه بسیجیان و عموم مردم است که در مقابل این اقدامات دشمنان با قدم نهادن در مسیر مکتب سلیمانی با شکست روبروی شان کنند، همانطور که تا امروز این کار را انجام داده اند.

وی بیان کرد: دشمن نمی‌تواند اقدام نظامی داشته باشد، چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی در شرایط بسیار برجسته ای است و این در تمام عرصه های دفاعی است و نفوذ انقلاب اسلامی درمنطقه  روز به روز در حال افزایش است.به واقع امروز کشورهای منطقه در اطراف ایران مدافع جمهوری اسلامی ایران هستند.

جوانی تصریح کرد: شهید سلیمانی یک لشکر بین المللی اسلامی ایجاد کرده و عناصر را در کنار هم قرار داده است و این وحدت و یکپارچگی را مدیون حاج قاسم هستیم.

وی افزود: البته مشکلاتی را داریم و امروز این مشکلات، سرمایه نظام که همین مردم هستند را آسیب می‌زند و باید دید چه راهکاری برای بهبود وضعیت داریم.  مسیرو تفکر شهید سلیمانی اگر در جامعه جاری شود،  مشکلات مرتفع خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه با تاکید بر این موضوع که حاج قاسم را باید به شکل یک راه و مکتب نگاه کرد، گفت: حاج قاسم هر کاری می‌کرد خدایی بود. حاج قاسم در رویارویی با دشمنان صلابت بی نظیری داشت و ولایت مدار بود. در حوزه ولایت مداری حاج قاسم وصیت میکند روی سنگ قبرش بنویسند سرباز قاسم سلیمانی و اینکه شهید سلیمانی چهل سال لباس خدمت و از خودگشتگی و ایثار بر تن کرد تا ما لباس ذلت بر تن نکنیم.

حاج قاسم را باید به یک گفتمان تبدیل کنیم

وی  در پایان خاطر نشان کرد:شهید سلیمانی  اهل محاسبه و آینده نگری بود و عقلانیت دینی داشت. همه ما در قبال مکتب حاج قاسم یکی از کار هایی که باید انجام دهیم این است که به سمت فهم درست از مکتبش برویم و شناخت درست پیدا کنیم، در این مسیر ایمان به خدا باید داشت. وظیفه همه ما این است که ترویج و تبیین مکتب حاج قاسم را در دستور کار قرار دهیم تا یک الگو و موضوع قالب در جامعه شود و این شهید را باید به یک گفتمان تبدیل کنیم.