شناسهٔ خبر: 103163 - سرویس استان‌ها

کسب رتبه دوم کشوری استان سمنان در شاخص «بهبود نظارت برعملکرد مراکز معاینه فنی»

معاینه فنی.jpeg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از کسب رتبه دوم کشوری شاخص بهبود نظارت برعملکرد مراکز معاینه فنی استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان عنوان کرد: طی ۹ ماهه سالجاری ۲۹ هزار و ۷۹۶ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی  به مراکز معاینه فنی سنگین استان مراجعه  داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر یک و نیم درصد رشد داشته است.

رجایی فرد افزود: از این میزان مراجعه تعداد ۱۵۴۱۲ دستگاه وسیله نقلیه در مرحله اول امتیاز قبولی را کسب نمودند که این  آمار، نشانگر اثربخشی تشدید نظارت ها از مراکز استان ، پایش مداوم سامانه معاینه فنی از سوی اداره ایمنی و ترافیک و به تبع آن دقت عمل مضاعف مراکز است که در این خصوص، استان سمنان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد ۶۵۹۰ دستگاه پس از اصلاح عیب مورد تایید قرار گرفتند .

رئیس اداره ایمنی و ترافیک همچنین در خصوص نظارت برعملکرد مراکز معاینه فنی گفت: به منظور نظارت بهینه بر عملکرد مراکز این اداره کل ضمن انجام بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از مراکز مذکور به صورت مستمر اقدام به پایش سامانه مراکز معاینه فنی نموده و در صورت مشاهده نواقص و تخلفات احتمالی مطابق مقررات اقدام خواهیم کرد. امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود.