شناسهٔ خبر: 103187 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و برف و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران ، برف و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز پانزدهم دی و روزهای آتی اعلام کرد. 

رفیعی گفت: امروز پدیده غالب هم بارش برف و بابران است که استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و همینطور لرستان، همدان، استان مرکزی، جنوب قم و به تدریج چهارمحال بختیاری، اصفهان، شمال فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد. در همین زمینه در این مناطق بارش باران و برف و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید که درمناطق سرد سیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز سواحل دریای خزر، استان گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و همینطور خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش خواهند داشت و در شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز امروز بارش پراکنده را انتظار داریم. همچنین امروز آبهای خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر متلاطم خواهد شد.

رفیعی گفت: فردا بیشتر مناطق جنوبی کشور، شرق و جنوب شرق این سامانه فعال خواهد بود و علاوه بر بارش باران، وزش باد  کاهش دما را نیز برای این مناطق به همراه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا در جنوب خراسان جنوبی، شمال شرق کرمان همینطور برخی از مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان، بارش ها شدت خواهد داشت که سبب آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه ها و سیلابی شدن آنها می‌شود.این پدیده لغزندگی جاده ها و کاهش دید در جاده ها و همینطور احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برفی را به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: روز جمعه بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهد داشت همچنین از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم.

رفیعی گفت:تهران هم امروز آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی ابری همراه با بارش پراکنده را خواهد داشت. حداکثر دما در تهران امروز به ۸درجه بالای صفر خواهد رسید که نسبت به دیروز ۲درجه کاهش خواهد داشت، حداقل دما هم  امروز به ۶درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی افزود:امروز سرد ترین مراکز استان  شهرکرد و تبریز بود که حداقل دما در این مناطق به ۷درجه زیر صفر رسید، ارومیه ۶درجه زیر سفر، کرمان و یاسوج سه درجه زیر صفر بودند و همچنین گرمترین مرکز استان دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۳درجه بالای صفر و سرد ترین نقطه در کشور کوهرنگ با ۱۴درجه زیر صفر بودند.