شناسهٔ خبر: 103196 - سرویس استان‌ها

درپی بارش برف درشامگاه 14 دی ماه صورت گرفت:

بازگشایی ۲۴ راه روستایی درمحورهای مواصلاتی استان زنجان

راهداری زمستانی - زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: برف و کولاک شدید سه‌شنبه‌شب راه ۲۵ روستای این استان را بسته بود که تاکنون ۲۴ راه بازگشایی‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری گفت: هم‌اکنون از ۲۵ راه روستایی بسته‌شده ناشی از برف و کولاک شدید در سطح استان ۲۴ راه بازگشایی‌شده و تردد در آن برقرار است.

وی تأکید کرد: فقط یک‌راه روستایی در شهرستان سلطانیه به دلیل کولاک و برف مسدود است که با تلاش راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان افزود: در حال حاضر نیز کولاک در جاده‌های خدابنده – همدان، خدابنده – بیجار، سلطانیه به خدابنده جریان دارد.

علی‌اکبری تاکیدکرد: هم‌وطنان از سفرهای غیرضروری در این جاده‌های استان خودداری کنند و در چنین شرایط جوی رانندگان از سرعت و سبقت پرهیز و عجله‌ای در ادامه مسیر نداشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار رانندگی نباشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی، اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی مجهز کنند.

علی‌اکبری اضافه کرد: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۱ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور به‌طور شبانه‌روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام