شناسهٔ خبر: 103212 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

پیش بینی خسارت ۱۰۰۰میلیارد تومانی سیلاب به جاده های لارستان

سیل مدیرکل راه و شهرسازی لارستان میزان خسارت وارد شده به جاده ها و راه های  شهرستان لارستان حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان ارزیابی کرد.

شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی در مورد میزان خسارت وارد شده به جاده  و راه های شهرستان لارستان در سیل اخیر اظهار داشت: در سیل اخیر حدود ۷۰۰ کیلومتر از راه های ارتباطی آسیب جدی دیده و به  ۷۰۰ پل هم یا آسیب رسیده و یا اینکه تخریب شده است.

وی برآورد اولیه میزان خسارت را ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان گفت: به علت وسعت حادثه هنوز بسیاری از محورها بررسی نشده اند اما پیش بینی می کنیم میزان خسارت  تا۱۰۰۰میلیارد هم برسد.

شبانی در مورد آخرین وضعیت محورهای لارستان گفت: با اقدامات انجام گرفته محور مسدودی وجود ندارد و حتی در جاهایی هم که پلی تخریب شده راه موقت و فرعی زده شد تا  مردم برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشند. با این حال خسارت جدی  به جاده ها وارد شده که حداقل ۲ الی۳ ماه زمان می خواهیم تا جاده ها را  بهسازی و ترمیم کنیم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از تلفات جانی در حوزه راه ها اعلام شده است، گفت: متاسفانه یک مورد کشته بر اثر طغیان آب رودخانه داشتیم که یکی از همشهریان هنگام طغیان رودخانه از ماشین خود را به بیرون پرت می کند که بر اثر این اقدام جان خود را ار دست داده است.

شبانی در پایان با اشاره به اینکه در اکثر محورها شانه های جاده و حاشیه پل ها آسیب دیده اند و هم اکنون نیاز فوری به پل لوله ای در بعضی از مسیرها برای بازگشایی و عبور و مرور وجود دارد، گفت: برای تردد راحت مردم نیازمند اعتبار برای خرید پل لوله ای و مصالح و سیمان  وماسه هستیم. در بحث تجهیزات و ادوات و ماشین آلات کمبود زیاد بوده و نیازجدی به لودر و کامیون داریم تا با سرعت خرابی ها را برای جلوگیری از هرگونه اتفاق اتفاق به خصوص در شب اصلاح کنیم.