شناسهٔ خبر: 103213 - سرویس جاده‌ای

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

خسارت ۵۰۰میلیارد تومانی به جاده های هرمزگان بر اثر سیل/خدمات رسانی و رفع مشکلات راه ها با ۲۴۰راهدار/تمام ظرفیت راهداری در آماده باش کامل

سیل قطور رازی مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان هرمزگان از خسارت ۵۰۰میلیارد تومانی به جاده های هرمزگان در سیل اخیر خبرداد و گفت:تمام ظرفیت راهداری در حال آماده باش کامل است و خدمات رسانی تا رفع مشکلات راه ها ادامه خواهد داشت.

یوسف عابدینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری  وزارت راه و شهر سازی در خصوص سیل اخیر در هرمزگان اظهار داشت :عمده مشکل در حوزه راه بعد از وقوع سیل اخیر در حوزه روستایی به جهت خاکی بودن بیشتر این راه ها بوده و مورد دیگری که به دلیل بارندگی با انسداد  روبرو شد محور میناب و راه های خروجی این شهرستان در محدوده رودخانه شریفی بود.

وی افزود:طبق برآوردهای اولیه میزان خسارت به راه ها که عمدتا در مسیر های روستایی است بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان است.

عابدینی ادامه داد: همراه با ستاد بحران و همچنین بهره گیری از بخش خصوصی و البته با حضور و آماده باش ماشین آلات راهداری ،۲۴۰راهدار در قالب ۲۹گشت راهداری در حال رفع مشکل محور هایی که با خسارت روبرو شده اند، هستند.

یوسف عابدینی، مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان هرمزگان خاطر نشان کرد: میزان بارندگی روزهای اخیر بالغ بر ۲۷۰میلیمتر بوده است که موجب واریز حجم بالایی از آب به مسیل ها و آبراهه ها بود که موجب آبگرفتگی مسیرها و خسارت به استحکامات پل ها و جاده های روستایی شد.

وی در پایان گفت: تلاش مجموعه راهداری رفع انسداد محورهای اصلی و فراهم کردن مسیر جایگزین برای تردد آسان تر بوده که البته با توجه به اقدامات انجام شده و پیش بینی ها و تدابیر اتخاد شده هیچ یک از پل های اصلی آسیب جدی ندیده است.  عمده مشکلات رخ داده در بارندگی و بروز سیل برای محور های شمالی و راه های روستایی بوده که با فروکش کردن سیلاب اقدامات لازم  جهت ترمیم و استحکام سازی با سرعت آغاز خواهد شد.