شناسهٔ خبر: 103233 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

۱۵ دی ماه ، آخرین فرصت ثبت نام سیستانی و بلوچستانی ها در طرح نهضت ملی مسکن

مسکن زاهدان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت نام نهضت ملی مسکن در استان همزمان با سراسر کشور تا پایان امروز چهارشنبه ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاءاله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: شهروندان سیستانی و بلوچستانی تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ دیماه می توانند  با مراجعه به سایت saman.mrud.ir در شهرهای میرجاوه، دوست‌محمد، زهک، گشت، هیدوچ، زابل، بنجار، ادیمی، سوران، نوک‌آباد، زاهدان، سراوان، خاش، رامشار، مهرستان، سیرکان، جالق و شهر علی اکبر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

وی گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین امکان ثبت نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص بدون شرایط تاهل نیز وجود دارد. 

اکبری از بهره مندی خود مالکان از تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد و تاکید کرد: هم استانی های گرامی در همه شهرهای استان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان اخذ کرده اند می توانند با مراجعه به سامانه ذکر شده  و ثبت نام در این سامانه از تسهیلات مقرر در طرح نهضت ملی مسکن شهر زاهدان ۳۵۰میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند.

اکبری ادامه داد: مالکین این اراضی می توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط بندی به بانک عامل معرفی کنند.