شناسهٔ خبر: 103240 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد:

آغاز عملیات تامین روشنایی محور شهرستان پیرانشهر به پایانه مرزی تمرچین

0596C330-FEFE-4820-800A-3B501AF86CC9.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان از آغاز عملیات تامین روشنایی محور شهرستان پیرانشهر به پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان از آغاز عملیات تامین روشنایی محور شهرستان پیرانشهر به پایانه مرزی تمرچین خبر داد و گفت: مطالعات عملیاتی تامین روشنایی محور شهرستان پیرانشهر تا پایانه مرزی تمرچین بطول ده کیلومتر در دو فاز ۵.۵ و ۴.۵ کیلومتر انجام و قرار فاز نخست آن نیز با اعتبار چهار میلیارد تومان منعقد شده است که در مرحله انتقال انبیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه قرارداد نصب نیوجرسی در بخشی از این محور نیز به زودی اجرایی می شود، اضافه کرد: ایجاد مرکز لجستیک مرزی تمرچین توسط سازمان با جلب مشارکت بخش خصوصی متخصص با شیوه بی اُ تی یکی از رئوس اصلی کاری است و با توجه به لزوم تعیین محدوده قابل واگذاری جهت انجام مطالعات جامع لجستیکی مرز است باید اقدامات لازم برای رفع معارض و انتقال مالکیت برای کل اراضی لازم به سازمان صورت گیرد.

شکری تاکید کرد: باید اقدامات لازم جهت ایجاد ‌‌وتوسعه حریم امنیتی مرز از طریق کریدور لجستیک مرزی بعمل آید تا کنترل و پایش های مضاعف از صفر مرزی به ابتدای حریم منتقل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی درخصوص شناسایی زمین پنج هزارمتری در قسمت ورودی پایانه مرزی تمرچین جهت اجرای لجستیک مرزی این مرز اضافه کرد: به زودی  کار خاکبرداری و اجرای ابنیه فنی آن آغاز خواهد شد.