شناسهٔ خبر: 103243 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌شرقی کشور/هشدار سیلاب برای ساکنان استان‌های پربارش

سيلاب، طغيان رودخانه و تخريب پل در محور كرج - چالوس و محورهاي روستائي شهرستان طالقان / عكس: اداره‌كل راه و شهر سازي استان البرز کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌شرقی کشور نسبت به وقوع سیلاب در استان‌های پربارش هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز شازندهم دی و روزهای آتی اعلام کرد. 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی امروز در نوار شرقی کشور فعال است که سبب بارش باران و برف، کاهش دما و وزش باد در این مناطق پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌ها درجنوب خراسان‌جنوبی و برخی از مناطق سیستان و بلوچستان است که هموطنان ساکن در این مناطق باید احتیاط کامل رادر خصوص سیلاب داشته باشند. بتدریج نیز این سامانه از بعدازظهر امروز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

گودرزی ادامه داد: از فردا تا دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است. این شرایط سبب خواهد شد تا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها افزایش یابد و شاخص کیفیت هوا در این شهرها پایین بیاید.

وی افزود: برای شنبه و یکشنبه برای سواحل دریای‌خزر، انتظار بارش‌های خفیف و پراکنده وجود دارد. همچنین از بعداظهر هفته آتی سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و بتدریج نیمه غربی کشور را دربرمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و بیشینه دمای امروز پایتخت ۹ درجه بالای صفر گزارش شده است.

به گفته گودرزی،بیشترین بارش‌ها در روزهای گذشته از ایستگاه میناب با ۲۴۸ میلیمتر، بستک ۱۵۵ میلیمتر، قشم ۱۴۸ میلمتر،عسلویه ۱۴۵ میلیمتر و لامرد فارس ۱۲۶ میلیمتر گزارش شده است. امروز در سراب دمای کمینه ۱۷ درجه زیرصفر گزارش شد که سردترین منطقه و سرآباد در استان سیستان و بلوچستان با دمای ۲۴درجه بالای صفر گرم‌ترین منطقه گزارش شد.