شناسهٔ خبر: 103248 - سرویس هوایی

بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی از تجهیزات زمستانی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازدید کرد

برف روبی برنامه بازدید از تجهیزات و امکانات تهیه شده جهت انجام عملیات زمستانی توسط کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل، اعضا هیات‌مدیره، همچنین بازرس وزیر راه و شهرسازی به منظور حصول اطمینان از آمادگی تجهیزات مربوطه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)، علیرضا مجذوبی عضو هیئت‌مدیره و معاون بهره‌برداری فرودگاهی گفت: در راستای حفظ آمادگی و هماهنگی جهت انجام عملیات زمستانی در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، ویرایش نهم  دستورالعمل عملیات زمستانی پس از برگزاری جلسات با کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری، و بر اساس part ADR  و  Circular ۳۵۵ ایکائو مورد بررسی قرار گرفت و پس از  تصویب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی، جهت تایید به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شد.

مجذوبی ادامه داد: جلسه تیم ایمنی باند( RST) با موضوع عملیات زمستانی و نحوه برداشت داده های سطوح پروازی در شرایط برف، بر اساس شیوه نامه GRF، برگزار شد و برابر تصمیمات متخذه در جلسه مذکور، آموزش تعداد ۳۰ نفر از پرسنل و مدیران واحدهای عملیاتی جهت برداشت داده های سطوح پروازی در شرایط برف و باران، برگزار شد.

عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی توضیح داد: برنامه بازدید از تجهیزات و امکانات تهیه شده جهت انجام عملیات زمستانی توسط کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، اعضا هیات‌مدیره، همچنین بازرس ویژه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در بازه های زمانی متفاوت جهت حصول اطمینان از آمادگی تجهیزات مربوطه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات موجود جهت عملیات برف روبی در ایرساید، عبارتند از ۱۳ دستگاه برف روب با تیغه ۶متری، ۳ دستگاه برف خور، ۲ دستگاه لودر، ۳ دستگاه اوره پاش جامد، یک دستگاه تانکر اوره پاش مایع، ۳ دستگاه نیسان و ۳ دستگاه بابکت به همراه ۲۵۰ تن اوره و ۶۰ تن نمک‌ می باشد و تعدادی تجهیزات برف روبی نیز به عنوان تجهیزات آماده و جایگزین نیز مهیا شده است. در بخش لندساید نیز تجهیزاتی از قبیل لودر  یک دستگاه، گریدر یک دستگاه،   کامیون نمک پاش با تیغه برف روب ۲ دستگاه، کامیون کمپرسی باتیغه برف روب ۲ دستگاه، نیسان تیغه دار ۳دستگاه، بابکت ۲دستگاه، نمک ۹۰۰ تن، جرثقیل یک دستگاه و سایر تجهیزات مورد نیاز، تدارک دیده شده و جلساتی نیز با اداره کل راهداری استان تهران جهت ایجاد هماهنگی در برف روبی مسیرهای منتهی به فرودگاه برگزار شده است.

وی در پایان گفت مانور عملیات برف روبی ایرساید نیز با حضور کلیه حوزه‌ها، واحدها، ارگان‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ برگزار شد. همچنین به منظور سنجش آمادگی تجهیزات و دستگاه‌های ضدیخ پاش و یخ‌زدایی هواپیما از سوی شرکت‌های هندلینگ، بخشی از مانور عملیات زمستانی به این مهم اختصاص یافت.