شناسهٔ خبر: 103272 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد:

برآورد اولیه خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های جنوب سیستان و بلوچستان

قادری ایرانشهر.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب و بارندگی‌ها اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان به راههای ۱۳ شهرستان جنوبی این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری با بیان اینکه سیلاب و بارندگی‌ها اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان در برآورد اولیه به راه های ۱۳ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد، گفت: در بارندگی‌های اخیر ۸۰ محور با یکهزار و ۶۰ کیلومتر راه و ۲۷۷ ابنیه فنی آسیب جدی دیده و تخریب شده است.

وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۵۰۰ مترمکعب ریزش برداری مسیرها انجام شده و تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۴۴۰ نیروی فعال شامل اکیپ‌های مختلف راهداری در شهرها و روستاهای مختلف تا پایان عملیات بازگشایی و آسان‌تر کردن ترددها فعال هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در پی بارندگی های اخیر در جنوب این استان ۱۶ مسیر مسدود شد که به همت راهداران این اداره کل تاکنون ۱۴ مسیر بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی ۲ مسیر مسدودی دلگان- جلگه- و کنارک- جاسک با قوت ادامه دارد.

قادری اظهار داشت: با توجه به تداوم بارندگی ها و مسدود بودن برخی مسیرها برآورد نهایی از خسارت های وارده به شبکه راههای ارتباطی تحت پوشش این اداره کل بعد از فروکش کردن سیلاب در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم در جنوب استان در روزهای آینده به رانندگان و کاربران جاده ای تاکید می شود ضمن پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری در مواقع لزوم حتما قبل از عزیمت به سفر، از طریق تلفن گویا و سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه های استان مطلع شوند تا دچار مشکلات احتمالی ناشی از شرایط ناپایدار جوی در طول راه ها نشوند.