شناسهٔ خبر: 103281 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش آلاینده‌های جوی در سه روز آینده/ نفوذ سامانه بارشی به غرب کشور در روز دوشنبه

هوای بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از حاکم شدن جوی آرام و پایدار در سه روز آینده برای بیشتر مناطق کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی از حاکم شدن جوی آرام و پایدار در سه روز آینده برای بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: پایداری جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت باعث باعث افزایش آلاینده‌‌های جوی و آلودگی هوا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تهران نیز در سه روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود، افزود: آسمان تهران غبارآلود می‌شود و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

نقشینه با اعلام اینکه بعدازظهر سه‌شنبه برای تهران افزایش ابر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: کمینه دما امروز در تهران سه درجه سانتی‌گراد و بیشینه دما به ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با پیش‌بینی اینکه برای دو روز آینده در سواحل شمالی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، گفت: بعدازظهر دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به غرب کشور برای شمال ایلام، کردستان، کرمانشاه، ‌آذربایجان‌های غربی و شرقی، ارتفاعات غرب و شمال غرب بارش پراکنده باران و برف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها روز سه‌شنبه علاوه‌بر این مناطق به شمال خوزستان، لرستان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، زنجان و تهران نیز کشیده می‌شود، ادامه داد: در این روز بارش در شمال کرمانشاه و غرب کردستان بیشتر خواهد شد.

به‌گفته نقشینه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سواحل شمالی و اردبیل وزش باد و افزایش نسبی دما و روز  چهارشنبه نیز در شمال شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.