شناسهٔ خبر: 103464 - سرویس استان‌ها

معاون استاندار خبر داد :

برنامه ریزی برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اردبیل

میرجعفریان - معاون امور عمرانی استانداری اردبیل معاون هماهنگی امور عمراني استاندار اردبيل گفت: تلاش می شود از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها جلوگیری و برای ساماندهی آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، سيد كمال‌الدين ميرجعفريان معاون هماهنگی امور عمراني استاندار اردبيل در نشست هماهنگي ستاد بازآفريني شهري اردبیل اظهار كرد: طرح‌هاي توسعه‌اي در محلات ميراشرف، گلمغان، عدالت‌آباد و بازار تاريخي اردبيل همچنين اطراف بقعه شيخ صفي‌الدين و شهيدگاه اردبيل به ويژه ساخت سالن ورزشي، كلانتري، مركز جامع سلامت و ديگر طرح‌هاي زيربنايي هر چه سريعتر عمليات اجرايي آنها در فصل كاري سال آينده به سرانجام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: تلاش بر اين است تا هر چه سريعتر با تکمیل اين طرح‌ها در مناطق حاشيه‌نشين و ۱۳گانه امكان بهره‌برداري و استفاده آن براي شهروندان به وجود آيد.

معاون هماهنگی امور عمراني استاندار اردبيل افزود: با احياي جلسات ستاد بازآفريني شهري در اردبيل سعي و تلاشمان بر اين خواهد بود تا با همكاري دستگاه‌هاي خدمات‌رسان به شكل جدي طرح‌هاي اجرا شده را در مناطق مختلف به سرانجام رسانده و ساكنان اين مناطق از فوايد اين طرح‌ها در مناطق مختلف استان استفاده كنند.

ميرجعفريان در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: هم اكنون به غير از اردبيل، در مشگين‌شهر، ‌پارس‌آباد و خلخال نيز طرح‌هاي بازآفريني و احياي بافت تاريخي و فرسوده در حال اجراست كه انتظار مي‌رود هر چه سريعتر شاهد تكميل و بهره‌برداري از اين طرح‌ها باشيم.

 در اين جلسه فرماندار اردبيل نيز ضرورت تخصيص اعتبارات و منابع مورد نياز براي اجراي طرح‌هاي نيمه‌تمام سكونتگاه‌هاي غيررسمي و بازآفريني شهري را يادآور شد و اضافه كرد: بايد اين مناطق ساماندهي شود چرا كه نيمه‌تمام ماندن طرح‌ها به ويژه در حاشيه شهرها به بافت شهري صدمه وارد كرده و چهره نازيبا بخشيده است.

 مسعود امامي يگانه از دستگاه‌هاي خدمات‌رسان آب،‌ برق، گاز و فاضلاب خواست تا هر چه سريعتر طرح‌هاي مصوب را در اين سكونتگاه‌هاي غيررسمي و محلات اطراف شهر اردبيل اجرايي كنند تا شاهد بحران و يا تهديد در اين مناطق نباشيم.

وي ضرورت احياي بافت تاريخي بازار اردبيل را ضروري خواند و بيان كرد: نبايد قبل از وقوع حوادث ناگواري همچون زلزله در احياي اين بازار تاريخي كوتاهي كنيم چرا كه با اولويت و به دور از موازي‌كاري هر چه سريعتر طرح احياي بازار تاريخي اردبيل به شكل كامل به سرانجام برسد.

 رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل نيز با قدرداني از همكاري خوب مسئولان استان در اجراي طرح‌هاي سكونتگاه‌هاي غيررسمي و توجه به محلات حاشيه شهر اردبيل اظهار كرد: براي شورا و شهرداري متن و حاشيه شهر تفاوتي در ارائه خدمات ندارند.

 جواد انصاري به بافت تاريخي اردبيل و ضرورت تكميل طرح تفصيلي اين شهر اشاره كرد و گفت: پيشنهاد ما اين است كه در بافت تاريخي اردبيل شهرداري مستقلي راه‌اندازي شود كه نمونه آن را در شهر مشهد شاهد هستيم.