شناسهٔ خبر: 10360 - سرویس مسکن و شهرسازی

ایزدی در روز خبرنگار مطرح کرد:

انعکاس اخبار پایگاه خبری در جوامع تخصصی نقش بسزایی در احیای کارخانه ریسباف داشت

روز خبرنگار در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی پوشش گسترده اخبار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره کارخانه ریسباف اصفهان را سبب تسهیل فرایند احیا و تبدیل آن به مکانی فرهنگی دانست.

دکتر محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با حضور در این پایگاه و تبریک روز خبرنگار درباره نقش این رسانه در حوزه بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار کرد: یکی از موثرترین اقدامات پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از زمان شکل‌گیری آن تاکنون، فعالیت گسترده‌ای بود که با انتشار ویژه‌نامه صناعت در حوزه کارخانه ریسباف اصفهان انجام داد. انعکاس این موضوع در جوامع مختلف به خصوص جوامع تخصصی باعث شد بهسازی و نگهداری این کارخانه تاریخی تبدیل به یک خواست اجتماعی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: بانک ملی (مالک این کارخانه) که به هیچ وجه حاضر به مذاکره نبود با فشار رسانه‌ای که پایگاه خبری مسبب آن بود بالاخره بر سر میز مذاکره نشست و هم اکنون این کارخانه در حال معامله و تبدیل به یک مرکز فرهنگی است.

وی همچنین با اهدای لوح تقدیری به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از فعالیت‌های انجام شده در این پایگاه قدردانی کرد. در بخشی از متن این لوح آمده است:

«فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار و روز پاسداشت مقام انسان‌های آزاده‌ای که برای دستیابی به حقیقت و تولید و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند را تبریک عرض نموده؛ بدین وسیله از تلاش‌های صادقانه جنابعالی و همکاران گرانقدر در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه به ویژه اخبار حوزه بازآفرینی شهری پایدار تقدیر و تشکر می‌نمایم.»

نشریه «صناعت» عنوان ویژه‌نامه‌ای است که در سال ۱۳۹۳ با محوریت احیا و حفاظت از کارخانه تاریخی ریسباف و بهسازی بافت‌های فرسوده شهر اصفهان و با موشکافی مباحثی مانند حفظ حقوق شهروندی در بافت‌های فرسوده اصفهان و یادآوری لزوم توجه به کارخانه‌های تاریخی و سرمایه‌های ایران‌زمین توسط پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شد./