شناسهٔ خبر: 103631 - سرویس هوایی

جوابیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در مورد تاخیر در پرواز استانبول

تاخیر به علت نقص فنی و جابه‌جایی قطعه/ مسافران در هواپیما حبس نبوده‌اند

هواپیما هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره تاخیر پرواز استانبول این شرکت جوابیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره تاخیر پرواز استانبول این شرکت جوابیه صادر کرد. در این جوابیه آمده است:

«پرواز شماره ۷۶۹ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه قصد ترک فرودگاه امام خمینی‏(ره) به مقصد استانبول را داشته که به دلیل نقص فنی و نبودن قطعه با تاخیر مواجه شده که با ارسال قطعه موردنظر با حدود ۱۷۰ دقیقه تاخیر پرواز انجام شده است. 

لازم به ذکر است در شرایط تحریم و عدم دسترسی برای تهیه قطعات هواپیما متخصصان هما گاهی مجبور به باز کردن قطعه از یک هواپیما و سوار کردن قطعه موردنظر بر روی هواپیمایی هستند که دچار نقص فنی شده است و علی‌رغم تلاش‌های متخصصان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جهت انجام تعمیرات در اسرع وقت، گاه عملیات مورد اشاره زمان‌بر خواهد بود. شایان ذکر است خدمه پروازی این پرواز در طول زمان عملیات تعمیر هواپیما تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش مسافران انجام داده‌اند و از آنجایی که زمان دقیق تعمیرات هواپیما مشخص نبوده در مورد ساعت دقیق پروازی مطلبی به مسافران گفته نشده است. 

بدون شك يكی از اهداف دست‌اندركاران هر رسانه، حفظ جايگاه و اعتلای نام آن رسانه در سايه رعايت موازين حرفه‏‌ای و اخلاقی است. ما يقين داريم در طول بحران‌ها و حوادث سخت و ناگوار اين سرزمين و با وجود تحريم‏‌های سنگين استكبار جهانی، همبستگی و همدلی تنها عامل بقا و يكپارچگی بوده است و بر اين باوريم كه ايجاد بستر آن جز به حفظ حرمت قلم، زبان و نگاه امكان‌پذير نخواهد بود. لذا به کار بردن کلماتی چون "حبس مسافران در پرواز" جز تشویش اذهان عمومی در شرایط بحران‌های کنونی نتیجه دیگری ندارد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" امید دارد كه مردم و رسانه‌‏ها بيش از گذشته هواپيمایی حامل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران خود را مورد حمايت قرار دهند و آنچه هما به عنوان پرچمدار نظام مقدس ايران اسلامی از رسانه‌ها انتظار دارد اين است كه با نگاهی منصفانه اين ايرلاين ملی را مورد نقد قرار دهند تا ان‌شاء الله انتقادات سازنده شما چراغ راه ما باشد.»