شناسهٔ خبر: 103634 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبرداد:

بیش از ۳۰۰۰ کيلومتر- باند از راه‌های استان برف‌روبی شد

عبدالحسین علی اکبری - راهدارخانه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم‌زمان با آغاز بارش برف از تاریخ ۲۱ دی‌ماه تا شامگاه ۲۴ دی‌ماه ۳۰۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان زنجان توسط اکیپ‌های راهداری برف‌روبی ، نمک وشن‌پاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راهداری زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های اخیر ۴۷ راه روستایی بازگشایی شد.

علی‌اکبری افزود: با توجه به بارش برف و وقوع کولاک، جاده تهم به چو رزق در محور زنجان – طارم به علت ریزش کوه مسدود شده بود که با تلاش راهداران دیشب بازگشایی شد.

وی گفت: در حال حاضر اکیپ‌های راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور به‌طور شبانه‌روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند و رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.141.ir و نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های اخیر در کلیه محورهای استان ۶۷۵ تن مخلوط شن و نمک مورداستفاده قرارگرفته است.

اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/