شناسهٔ خبر: 103644 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان ایلام خبر داد:

تمامی محورهای ارتباطی استان ایلام باز است/ آمادگی کامل راهداری استان برای سیل های احتمالی

گزارش تصویری بارندگی و سیلاب خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با اشاره به میزان بارش ها درساعات گذشته در این استان گفت: تمام جاده های اصلی و فرعی استان با تلاش نیروهای راهداری، باز و تردد در آنها جریان دارد.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به میزان بارش ها در سطح استان اظهار داشت: سیل اخیر در شهر مورموری بخش آبادانان استان ایلام اتقاق افتاد و حدود  ۲۱۰ کیلومتر از جاده های استان را تحت تاثیر قرار داد. با این همه علیرغم اینکه سیل شدید بود و میزان بارش ها در عرض ۲ ساعت بیش از ۹۵ میلی متر گزارش شد، خوشبختانه جاده مسدودی در استان اعلام نشده است.

 وی افزود: بارش ها به ابنیه و جسم راه خسارت وارد کرده و از ۲۱۰ کیلومتر جاده، ۸ کیلومتر از شانه راه ها به طور کامل ازبین رفته و نیاز به بهسازی کامل دارد. همچنین حدود ۵۰۰ متر از جاده روستایی و آسفالت ازبین رفته است. ۳۵ دستگاه از پل ها به دهنه ۲ متر تا ۸ متر تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و اکثر خسارت های وارده در بخش راهی و سطح پل هاست .

دلخواه با تاکید بر اینکه هیچ تخریب پل در استان گزارش نشده است، برآورد اولیه خسارت را ۱۵ میلیارد تومان در بخش راه برشمرد و افزود: در حال حاضر کل جاده ها باز هستند و محور مسدودی وجود ندارد و فقط کار بازسازی باید انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم، خاطر نشان کرد: در بازدیدی که از تمام محورها صورت گرفت، مشکل خاصی از لحاظ  راه و تردد مردم وجود ندارد و در مسیرهایی که تخریب شده اند همکاران در حال بازسازی هستند.

وی در مورد آمادگی استان برای بارش های احتمالی و سیلاب افزود: برای سیل های احتمالی کل همکاران راهداری در طرح راهداری زمستانی در شیفت بندی و آمادگی کامل هستند.