شناسهٔ خبر: 103655 - سرویس استان‌ها

تأکید بر هم‌افزایی بین دستگاهی در اجرای طرح کمربندی دوم ارومیه

کمیسیون به دنبال بازدید صبح امروز استاندار آذربايجان‌غربی از پروژه احداث کمربندی دوم شهر ارومیه، جلسه بررسی روند اجرایی پروژه با محوریت افزایش هم افزایی دستگاه ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) این جلسه که با حضور استاندار آذربايجان‌غریی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، ضمن بررسی وضعیت پروژه مقرر شد مطالعات جدیدی برای کمربندی دوم ارومیه با محوریت کاهش هزینه‌های اجرایی انجام شود و دستگاه‌های مربوطه در ساماندهی محلات و محرومیت‌زدایی با تقسیم کار مشارکت کنند.

پایبندی به طرح جامع ارومیه و بهبود کیفیت زندگی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در این جلسه مورد تاکید استاندار آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: اتصال یکپارچه ورودی و خروجی شهر ارومیه، اجرای بخشی از کمربند سبز و کنترل حاشیه‌نشینی، کاهش زمان سفر، جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش ترافیک درون شهری از مهم‌ترین مزایای اجرای پروژه احداث کمربندی دوم شهر ارومیه به شمار می‌رود.

سید محسن حمزه لو یادآور شد:در حال حاضر در بحث اجرای ضوابط طرح تفصیلی با مشکل روبرو هستیم و این مشکلات و موانع منجر به توسعه ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر شده است. در طرح تفصیلی یک مقدار مغایرت هایی با طرح جامع وجود دارد که برطرف کردن این مغایرت ها باعث افزایش تراکم و ارایه خدمات بیشتر به شهروندان عزیز خواهد شد.