شناسهٔ خبر: 103693 - سرویس مسکن و شهرسازی

در بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید پردیس مطرح شد؛

تأکید بر مدل‌سازی پردیس برای توسعه متوازن یک فضای شهری در کشور/ الزام تهیه سند خدمت، رفع موانع و ایجاد کمیته تحول پیشرفت

جلسه سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید پردیس در دیداری با مدیران اجرایی پردیس، فرماندار، امام جمعه، شهردار و فرمانده سپاه پاسداران این شهر جدید به بررسی مشکلات و مسائل موجود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه صبح روز جمعه 24 دی ماه با حضور در شهر جدید پردیس ضمن ادای احترام به شهدای گمنام این شهر جدید از پروژه های عمرانی متعددی از جمله پروژه های مسکن مهر فازهای 11، 8،9 و 5، پروژه های مشارکتی و همچنین پروژه های طرح اقدام ملی شهر جدید پردیس بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و روند اجرای پروژه ها قرار گرفتند.

جعفری در طول این بازدید به موارد مهمی اعم از الزام برخورداری تمامی پروژه ها از جدول زمانبندی پیشرفت فیزیکی و تحویل و همچنین تأکید بر کیفیت ساخت و نظارت مهندسی مستمر بر روند اجرایی آن ها اشاره کرده و خواستار توجه ویژه پیمانکاران و شرکت عمران پردیس به عنوان ناظر به این نکات شد.

وی در ادامه طی نشستی با مدیران زیرمجموعه شرکت عمران پردیس به بیان سیاست های دوره جدید در شهرهای جدید پرداخته و گفت: امروز سهم قابل توجهی از الگوسازی برای توسعه پردیس در اختیار مدیران این شهر است و به واسطه حضور همکاران توانمند و متخصص در این مجموعه، باید بتوانیم نقش مدل‌سازی پردیس برای توسعه متوازن یک فضای شهری در کشور را زنده کنیم چراکه همه می‌دانیم اکنون پردیس یکی از شهرهای پیشرو در بین شهرهای جدید سراسر کشور است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: بدون شک اگر بتوانیم از ظرفیت‌های فنی، تخصصی و کارشناسی استفاده کنیم، به راحتی می‌توانیم در سراسر کشور، ظرفیت‌های جریان مدلینگ پردیس را تکثیر دهیم. برای تکثیر این فضا نیاز به یک سری الگوهای عینی بوده که مسیر مطالعات، اقدام و عمل آن دنبال شده باشد که خوشبختانه تا به امروز این اتفاق خیلی خوب در پردیس پیش رفته است.

به گفته این مقام مسئول در دوره کنونی همچنین می‌توانیم با نگاه ارزیابی عملکرد، چالش‌ها و مسائل را شناسایی کرده و برای جلوگیری از بروز چالش‌ها در فضاهای دیگر کشور، پیش بینی‌های لازم را داشته باشیم. بنابراین باید گفت ما در پردیس نگاه کلان کشوری خواهیم داشت.

وی با تأکید براینکه اکنون در پردیس نیازمند جهاد مضاعف هستیم گفت: همچنین امروز برای این‌که بتوانیم چالش‌ها را به حداقل برسانیم نیازمند نگاه هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف هستیم. روش‌هایی که تا به امروز برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف بوده، روش‌هایی بوده که ما را به این‌جا رسانده است. از امروز به واسطه پیچیدگی بیشتری که در مسائل به وجود آمده نیازمند خلاقیت و نوآوری در الگو و مدل‌های گوناگون چه در حوزه توسعه شهری و اقتصادی و چه در حوزه فناوری و تکنولوژی های نوین و تأمین منابع هستیم.

جعفری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: فضای زیست ما در پردیس فضای سکونت صرف نیست چراکه ما شهر خوابگاهی نمی‌خواهیم و باید هویت‌بخشی به محیط‌های شهری را در آن با بهره گیری از الگوهای ایرانی – اسلامی محقق سازیم.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه جریان این سفر یک روزه به شهر جدید پردیس همچنین با امام جمعه، فرماندار، شهردار و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهر دیدار و به بررسی مشکلات و مسائل ویژه شهروندان پردیسی پرداخت که تهیه سند خدمت، سند رفع موانع و ایجاد کمیته تحول پیشرفت، ارتقای تعامل با شهرداری به منظور افزایش سطح خدمات رسانی شهری و همچنین شناسایی جوانان بدون شغل برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سطح شهر از موضوعات مهم مورد گفتگو در این دیدار بود.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، گفتنی است جعفری در این بازدید با حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه از نزدیک به گفتگو با شهروندان پرداخته و با صدور دستورات لازم به رفع موانع و مشکلات مطرح شده پرداخت.