شناسهٔ خبر: 103720 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تکمیل پروژه مسکن محله همت آباد تا شش ماه دیگر

امیر زاغیان اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۴ واحد از پروژه مسکن محله همت‌آباد اصفهان تکمیل و تحویل مالکان شده است مابقی نیز مطابق با برنامه زمان بندی و حداکثر تا شش ماه آینده تکمیل می‌شود.

 امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری محله همت‌آباد اصفهان اظهار کرد: محله همت‌آباد در جنوب شرقی شهر اصفهان با پیشینه سکونتگاه غیر رسمی در دهه ۴۰ خارج از محدوده شهر اصفهان شروع به شکل گیری کرد.  

 وی با بیان اینکه درحال حاضر این محله ۸۳ هکتار مساحت دارد، اذعان داشت: ۶۳ هکتار آن سه شرط بافت فرسوده (ریز دانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری) را داراست که این موضوع انحطاط کالبدی، اقتصادی و اجتماعی را در بافت رقم زده است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه مسکن محله همت آباد بیان داشت: این پروژه با مشارکت مردم (مالکین) و بخش خصوصی و با راهبری اداره‌کل راه و شهرسازی استان و حمایت‌های شهرداری اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی در حال انجام است.  

 وی افزود: دفاتر تسهیل‌گری ایجاد شده و با مشارکت ۲۳ مالک که آورده شان زمین‌های آنان بوده است، امکان ساخت ۷۲ واحد فراهم شد که این اقدام موجب بهره‌مندی از ساختمان‌هایی با کیفیت و معابر و خدمات عمومی می‌شود.  

 زاغیان گفت: در حال حاضر ۲۴ واحد از این پروژه تکمیل و تحویل مالکان شده است مابقی نیز مطابق با برنامه زمان بندی و حداکثر تا شش ماه آینده تکمیل می‌شود.