شناسهٔ خبر: 103729 - سرویس استان‌ها

با توجه شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی:

آماده باش راهداران در محورهای مواصلاتی مازندران

مازندران- راهداری زمستانی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی و كاهش دما و بارش برف در ۴۸ ساعت آینده در سطح تمامی محورهاي کوهستانی استان راهداران آمادگی کامل برای بارش های احتمالی و خدمت به کابران جاده ای را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) ، اسماعیل فولادی خاطر نشان ساخت: در طول ۱۰۴۰۰ كيلومتر راه اصلي ، فرعي و روستايي مازندران ۲۲ راهدارخانه فعاليت دارند كه ۳۵۰ نفر از راهداران سخت كوش در قالب ۳۳ اكيپ راهداري زمستاني و با ۲۵۰ دستگاه ماشين آلات راهداري در ۳۷۰۰ كيلومتر از راه هاي برفگير و كوهستاني استان به انجام فعاليت هاي راهداري زمستاني مشغولند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است ، گفت: با توجه به كاهش دما در سطح محورهاي كوهستاني به كليه رانندگاني كه قصد تردد از محورهاي كوهستاني را دارند توصيه مي شود ضمن رعايت قوانين و مقرارت ، تجهيزات و امكانات ايمني از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود : با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده ، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز کنند.

وی اظهار داشت : در عملیات ۲ روز گذشته راهداری زمستانی مذکور بیش از۷۵۴ کیلومتر از محورهای کوهستانی این استان با ۱۲۲۸ تن نمک و ماسه در ۸۳ مرحله برف روبی شد .

 فولادی استفاده حداقلي از نمك را براي جلوگيري از آسيب رساندن به ابنيه فني راه ضروري دانست و افزود: در سايه حضور فعال و پر رنگ و چشمگير راهداران در محورهاي برفگير استان به همراه اقدامات ايمني اداره كل و فرهنگ سازي و رعايت قوانين و مقررات از سوي رانندگان عزيز انشاءا... شاهد كاهش تصادفات و فوتي هاي ناشي از آن در سطح راه هاي استان باشيم.

گفتنی است : مركز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گويا ) و همچنين سامانه پيام كوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گويي به مسافرين و مردم عزيز براي اطلاع از آخرين وضعيت راه هاي اين استان است.