شناسهٔ خبر: 103736 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری کردستان خبر داد:

برف و کولاک راه ارتباطی ۵۲ روستای کردستان را مسدود کرد

برف رروبی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بر اثر بارش برف و کولاک از روز گذشته، راه ارتباطی ۵۲ روستای استان بسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان رامبد نوذری با بیان اینکه این روستاها مربوط به شهرستان‌های سقز، بانه و دیواندره است گفت: در حال حاضر با تلاش عوامل راهداری تعداد زیادی از این روستاها بازگشایی شده اما با توجه به تداوم کولاک تعداد دیگری مسدود خواهند شد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته در محورهای شریانی استان سه‌ هزار کیلومتر برف روبی انجام شده است، گفت: یک هزار و ۱۳۸ تن شن و نمک در این محورها مصرف شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در محورهای غیرشریانی نیز ۷۰‌ تن شن و نمک مصرف و هزار و ۴۱۹ کیلومتر برفروبی انجام شده است. وی اظهار داشت: همچنین با کمک عوامل و نیروهای راهداری، ۲۹۱ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شد و ۲۰مسافر نیز اسکان یافته‌اند. تردد در برخی از محورهای استان با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

نوذری افزود: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان، در محور بانه - سقز بارش برف و مه گرفتگی گزارش شده و در محدوده گردنه خان تردد با زنجیر چرخ امکانپذیر است. وی اضافه کرد: همچنین محور بانه - سیرانبند بارش پراکنده برف و مه‌گرفتگی تردد با زنجیر چرخ گزارش شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: براساس این گزارشات محور دیواندره - سقز بارش پراکنده برف و مه گرفتگی، محور سنندج - دیواندره بارش پراکنده برف و محور سنندج - کامیاران (سه راهی موچش) مه گرفتگی غلیظ وجود دارد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

انتهای پیام/س