شناسهٔ خبر: 103741 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال خبر داد:

راه خلخال به اسالم باز شد

خلخال اسالم.jpg رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت:راه مسدوده شده از برف خلخال به اسالم با تلاش بی وقفه راهداران بازگشایی و تردد خودروها در این مسیر از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،معروف خسروی در بازدید از عملیات برف روبی محور خلخال اسالم افزود:جاده خلخال به اسالم که از ظهر روز گذشته به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید ،محدودیت دید و جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث ناخواسته برروی خودروها مسدود اعلام شده بود از صبح امروز باز شده است.

وی اظهار کرد: راه پوشیده از برف خلخال به اسالم که در حال حاضر تنها راه دسترسی مردم خلخال به استان گیلان در فصول سرد سال است با تلاش شب گذشته راهداران خلخال و با استفاده از پنج دستگاه ماشین الات سنگین در حوزه استحفاظی استان اردبیل و راهداران شهرستان تالش در حوزه استان گیلان برفروبی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط این جاده به بیش از ۲متر می‌رسد گفت: به علت ادامه بارش برف و یخبندان سطح جاده عبور از این مسیر کوهستانی و برف‌گیر تنها به کمک استفاده از زنجیر چرخ و همراه داشتن سایر لوازم ایمنی وگرمازای زمستانی امکان‌پذیر است.

خسروی با بیان اینکه بارندگی برف همراه با کولاک در خلخال همچنان ادامه دارد افزود:با وجود تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده از برف هم اکنون راه بیش از ۹۰ روستای خلخال به علت بارش سنگین برف همراه با کولاک همچنان مسدود است.

عضو شورای اداری شهرستان خلخال گفت:با توجه به پیش‌بینی ادامه بارندگی برف در ۴۸ ساعت آینده همراه با وجود حجم سنگینی از برف در سطح راه‌های روستایی منطقه نمی‌توان زمان مشخصی را برای برفروبی و بازگشایی راه های مسدود این شهرستان تعیین کرد.