شناسهٔ خبر: 103766 - سرویس ریلی

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:

آغاز فصلی جدید در صنعت حمل و نقل ریلی با همکاری همه ذی‌نفعان/پررنگ شدن نقش حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی

نشست مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری با سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کردند. در این دیدار که با حضور جمعی از معاونان و اعضای هیات مدیره شرکت راه آهن در طبقه هفدهم ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های ریلی باری مسائل و موضوعات خود را از جمله اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار، تامین قطعه، کمبود لکوموتیو، سرعت پایین بازرگانی و دوره بازگشت سرمایه طولانی مطرح کردند.

در این دیدار صالحی عنوان کرد: طی دهه های گذشته به صنعت حمل و نقل ریلی کم توجهی شده و عقب ماندگی تاریخی در این زمینه وجود دارد که بایستی اکنون به بهبود ارکان مختلف راه آهن و انجام اصلاحات اساسی و بنیادین و همچنین جبران کمبود لکوموتیو پرداخته و با حفظ کامل مزیت و برند راه‌آهن یعنی حمل و نقل ایمن و با قابلیت اطمینان بالا، سرعت بازرگانی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم بررسی و حل مسائل ادامه داد: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، بروزرسانی و شفاف شود تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی یادآور شد: برای رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی، در دو ماه اخیر جلسات متعددی با مدیران ارشد دولتی و صاحبان بار از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ایدرو، ایمیدرو و ... برگزار شده است. همچنین در سفر اخیر همراه با هیات دولت به استان هرمزگان، مقرر شد با توجه به انتقال حدود نیمی از بار کشور از بندر شهید رجایی، حضور و نقش حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه جابجایی کالاهای اساسی در این بندر افزایش قابل توجهی بیابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی با بیان اینکه راه آهن پیشرفته و پیشرو، موجب ارتقاء کشور و انقلاب می شود خاطر نشان کرد: راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعضای یک خانواده هستند و انشاالله با همکاری و همیاری، فصل جدیدی در صنعت حمل و نقل ریلی رقم خورده و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.