شناسهٔ خبر: 103767 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

آغاز ساماندهی اراضی تصرفی قبل از سال ۸۸ در سیستان و بلوچستان

سراوان.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز ساماندهی و مستند سازی اراضی تصرفی قبل از سال ۸۸ در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای واقع در حریم شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاءاله اکبری در جلسه بررسی مشکلات حوزه مسکن و شهرسازی شهر سراوان که با حضور دکتر فاضلی نماینده مردم منطقه در مجلس، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در محل فرمانداری این شهر برگزار شد،از آغاز ساماندهی و مستند سازی اراضی تصرفی قبل از سال ۸۸ در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای واقع در حریم شهرهای استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام‌ برابر قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا املاک تصرفی قبل از سال ۸۸ در شهرهای میرجاوه، زهک، نوک آباد، مهرستان، سوران، گلشن، هیدوچ، سیرکان و گشت با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر استان سند دار می شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین علاوه بر شهرهای ذکر شده شهروندان ساکن در روستاهای واقع در حریم شهرها نظیر داعی آباد و شهرک گاوداران زاهدان، غفور آباد، جهاد آباد و هوشک سراوان و همچنین برهان آباد خاش نیز می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.
 
وی با بیان اينکه این اداره کل به منظور تسریع در اجرای این قانون هماهنگی های لازم را با اداره ثبت اسناد و املاک استان انجام و تصمیمات لازم اتخاذ شده است، گفت: ضروری است هم استانی های گرامی ساکن مناطق ذکر شده با به همراه داشتن مدارک هویتی و قولنامه املاک خود به ادارات راه و شهرسازی سراسر استان جهت تشکیل پرونده مراجعه کنند تا سند دار شدن املاک آنها هر چه سریعتر انجام گردد.

اکبری مستندسازی اراضی ملی را اقدامی جهادی در حفظ حقوق بیت المال توصیف کرد و تصریح کرد: مهمترین رسالت حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت برای بکارگیری این ظرفیت در جهت توسعه سیستان و بلوچستان است.