شناسهٔ خبر: 103774 - سرویس جاده‌ای

نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور مطرح شد

رفع موانع برای تسهیل تردد در پایانه‌های مرزی بازرگان، آستارا و میلک

نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور به ریاست امین ترفع، مدیرکل دفتر تجاری‌سازی وزارت راه و شهرسازی و سایر اعضای این کارگروه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ترفع در حاشیه این نشست و در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پایانه‌های مرزی بازرگان، آستارا و میلک از جمله پایانه‌های پرتردد و پر اهمیت کشور به شمار می‌آیند. با توجه به تصمیمات و مصوبات متعدد در خصوص ساماندهی مبادی مذکور، ارزیابی میزان پیشرفت اقدامات دستگاه‌هادر این پایانه‌ها، و مشکلات و موانع موجود در این خصوص مورد پیگیری قرار گرفت. در حال حاضر عمده زیرساخت‌های مورد نیاز برای تسهیل تردد در پایانه مرزی بازرگان تکمیل شده است. اصلاح و جابجایی در بخشی از فرآیندهای اداری دستگاه‌های ذیربط در امور مرزی از جلمه گمرک و قرنطینه دامپزشکی اقداماتی است که مورد نیاز همکاری بیشتر دستگاه‌های مذکور خواهد بود. در جلسه حاضر مقرر شد تا پس از مدت زمان مشخصی از اجرای کامل تصمیمات اصلاحات فرآیندی انجام گرفته و اثرات آن بر تسهیل ترددات مرزی مورد ارزیابی کارگروه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی طرح جامع پایانه مرزی میلک در تیرماه سال جاری توسط کارگروه و اختلافات جزئی در جایابی زیرساخت‌های مورد انتظار گمرک ایران با طرح پیشنهادی و با توجه به هزینه‌های سنگین اجرای طرحهای مورد انتظار گمرک مقرر شد تا مزایا و معایب هر یک از طرحهای جایابی پیشنهادی در طرح جامع مورد بررسی فنی گمرک قرار گرفته و جهت ارزیابی به سازمان راهداری منعکس شود.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی وزارت راه و شهرسازی گفت: دلایل قطع موقت و مکرر سیستمهای ارتباطی پایانه‌های مرزی نیز در جلسه حاضر مطرح و گزارشی از تعداد قطعی‌ها و راهکارهای برقراری ارتباط پایدار توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شد. الزامات و نیازمندی‌های نحوه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی نیز مورد بررسی اعضای کارگروه قرار گرفت و مقرر شد تا رفع کاستی‌های موجود در این خصوص در دستور کار اعضا قرار گیرد.