شناسهٔ خبر: 103796 - سرویس استان‌ها

طی ۹ ماهه اول سالجاری؛

ثبت ۱۱۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان با بيش از ۳ درصد رشد

ثبت 110 میلیون تردد در محورهاي مواصلاتي استان با بيش از 3 درصد رشد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: حدود۱۱۰ میلیون تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین طی ۹ ماهه اول سالجاری در محورهای مجهز به تردد شمار سطح استان کرمان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با اشاره به اين كه اين آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۳ و نيم درصدی برخوردار است، افزود: میانگین ساعتی تردد در محورهای استان ۱۸۲ تردد ثبت شد و میانگین سرعت نقلیه حدود ۷۹ کیلومتر، همچنین بیشترین تخلفات رانندگی، سرعت غیرمجاز گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین ترددها به ترتیب در محورهای باغين – كرمان، ماهان- كرمان ( هفت باغ علوی)، كرمان- باغين ثبت شد.

عراقی زاده به افزایش ۳ و نيم درصدی تردد در ۹ ماهه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: يكی از دلايل این رشد، كم شدن محدوديت های كرونايی است.

وی رشد اقتصادی را بعنوان یکی دیگر از علل افزایش تردد دانست وگفت: افزایش تردد وسایل نقلیه سنگین باربری و مسافربری، یکی از نشانه های رشد اقتصادی محسوب می شود كه نتيجه افزايش حمل و نقل کالا و مسافر است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان تجهیز راههای استان را به دستگاه های تردد شمار حائز اهمیت خواند و افزود: استفاده از آمارهای اخذ شده از دستگاه های تردد شمار، اولویت ها را از جمله، اصلاح محورها، ظرفیت سنجی راهها با توجه به تعیین ظرفیت موجود راهها، توسعه راهها، تعیین ساعات اجرای تردد و اختصاص گشت راهداری و پلیس راه و اجرای طرح های ترافیکی رامشخص نمود.

احسان عراقی زاده در پايان يادآور شد: سامانه ۱۴۱ جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب وهوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای وشکایات مردمی وانتقادات وپیشنهادت بصورت شبانه روزی در خدمت هموطنان و شهروندان عزيز است.

انتهای پیام/