شناسهٔ خبر: 103822 - سرویس استان‌ها

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل اعلام کرد:

بارش برف و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی؛ به اردبیل سفر نکنید

برف رروبی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از بارش شدید برف و کولاک سخت در برخی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و شرایط سفر به اردبیل را سخت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، امید نسیمی با تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان به شرایط سخت و نیمه بحرانی در جاده‌های اردبیل اشاره و اظهار کرد: در حال‌حاضر با توجه به اینکه تردد در بیشتر محورهای مواصلاتی استان جریان داشته اما در برخی محورها همچون محور اردبیل-سراب، اردبیل-سرچم و خلخال-اسالم به دلیل کولاک شدید و بارش سنگین برف تردد به کندی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر تداوم بارش‌ها در مناطق کوهستانی و جاده‌های استان افزود: با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و گزارش‌های واصله از مأموران راهداری استان در حال‌حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی بارش خفیف تا شدید برف را شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پدیده غالب در تمامی محورهای مواصلاتی استان را آسمان تمام ابری همراه با بارش برف و کولاک بیان کرده و این شرایط جوی را در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر شدید عنوان کرد.

نسیمی در توصیه به رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان و راه‌های ارتباطی را دارند، گفت: در حال حاضر سفر به استان اردبیل می‌تواند شرایط سختی را برای هم‌وطنان رقم بزند که در صورت امکان باید سفرهای غیرضروری لغو و به زمان بعدی موکول شود اما هم وطنانی که به دلیل ضرورت امور قصد تردد در محورهای استان را دارند لازم است تمام تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال‌حاضر محور خلخال-پونل در حوزه استحفاظی استان گیلان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.