شناسهٔ خبر: 103860 - سرویس استان‌ها

بازديد معاون عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها از پروژه‌ و طرح های در دست اجرای فرودگاه بين‌المللی مشهد

فرودگاه مشهد معاون عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايي ايران ضمن بازديد از روند اجرای پروژه‌های فرودگاه بين المللی مشهد، در جلسه کنترل پروژه توسعه ترمينال پروازهای داخلي اين فرودگاه حضور يافت و به تبيين راهکارها و مرور فرآيند برای به ثمر رسيدن هر چه سريع‌تر اين پروژه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مصطفی صفایی با همراهی محمدرضا زحمتکشان مديرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با حضور میدانی در پروژه‌های در حال اجرای فرودگاه مشهد ضمن قدردانی از پیشبرد امور، از نزدیک در جریان روند طرح‌های در دست اقدام قرار گرفت و با ارایه راهکارهایی بر تسريع روند تكميل و تجهيز اين پروژه‌ها تاكيد كرد.

در جريان اين بازديد، محمود امانی‌بنی مديركل فرودگاه‌‌های استان خراسان رضوی گزارش كاملی از وضعيت فعلی پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرای فرودگاه بين‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد ارایه داد.

پروژه توسعه ترمینال داخلی، احداث محل یخ‌زدایی هواپیما و همچنین مراحل نصب چهار دستگاه ایربریج از جمله پروژه هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

معاون عملیات فرودگاهی پس از بازدید، در جلسه ای با موضوع پیشبرد و تسریع طرح توسعه ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد که با حضور مديرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها، مدیرکل فرودگاه‌های استان و پیمانکار پروژه و مشاور کارفرما برگزار شد، راهکارها و مرور فرآیند در جهت به ثمر رسیدن هرچه سریع‌تر این پروژه را تبیین کرد.

صفایی در این نشست، بر به‌روزرسانی و جبران عقب‌ماندگی‌ها تاکید کرد و مقرر شد که به‌منظور تحقق برنامه جبرانی اجرای پروژه، همه بخش‌های اجرایی به برنامه زمان‌بندی پایبند بوده و حداکثر تلاش جهت جبران عقب‌ماندگی از برنامه مصوب صورت پذیرد و پیمانکار نیز موظف به اجرای پروژه در هر شرایطی به‌منظور پایان کار در تاریخ تعیین شده است‌.

 وی همچنین گفت: با توجه به زمان‌بندی محدود، پیشروی پیشرفت پروژه تاکنون خوب بوده است اما با این حال افزایش نیرو می‌تواند سرعت اتمام پروژه را بیشتر کند.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، محمود امانی‌بَنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در ادامه این جلسه، ضمن ارایه گزارشی جامع از روند احداث و توسعه ترمینال داخلی، برنامه‌های پیش‌رو برای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه را مطرح کرد.

وی با اشاره به انجام کار بدون وقفه در این پروژه گفت: به سرانجام رساندن این پروژه برای فرودگاه مشهد بسیار حایز اهمیت است، چراکه افزایش و توسعه زیرساخت‌های ترمینالی برای پاسخ‌گویی به نیازهای مسافران، گردشگران و زائران روزافزون بارگاه منور رضوی یک اولویت خاص با عزم و اراده جمعی در بین مدیران فرودگاه است.