شناسهٔ خبر: 103863 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه/ آب‌های شمالی و جنوبی مواج است

بارش برف در راه های روستایی کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سه‌شنبه ۲۸ دی و روزهای آتی را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در نوار شرقی کشور، شرق سواحل خزر، جنوب و مناطقی از البرز مرکزی از جمله استان‌های البرز، تهران و مازندران بارش رخ خواهد داد که شدت بارش‌ها امروز در استان‌های جنوبی کشور از جمله فارس، کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر و سیستان‌وبلوچستان خواهد بود و روز چهارشنبه در قالب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.

وی ادامه داد: فردا در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان احتمال بارش پراکنده وجود دارد. روز پنجشنبه ورود سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب و غرب پیش‌بینی شده که به تدریج سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران تحت تاثیر این سامانه شاهد بارش پراکنده برف خواهند بود. روز پنجشنبه در غرب مازندران و کردستان، شرق گیلان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت. روز جمعه شرق مازندران و گلستان بارش شدید را تجربه کرده و در خراسان‌های شمالی و رضوی بارش برف رخ می‌دهد. تا روزهای پایانی هفته برای بیشتر مناطق کشور به ویژه مناطق شمالی ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی شده است. آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز آسمان تهران  گاهی مواقع ابری است و بارش پراکنده را تجربه خواهد کرد. در بعضی از ساعات وزش باد شدید نیز پیش‌بینی شده است. حداکثر دمای امروز تهران به ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دما فردا به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی افزود: سردترین مراکز استان امروز صبح اردبیل و سنندج با دمای حداقل ۱۷ درجه زیر صفر، تبریز با دمای ۱۶ درجه زیر صفر و ارومیه با دمای ۱۴ درجه زیر صفر بودند. سردترین نقاط کشور نیز در آذربایجان شرقی ورزقان با دمای حداقل ۲۸ درجه زیر صفر بوده و در هزارکانیان در استان کردستان و اشنویه در آذربایجان غربی نیز امروز صبح هموطنان دمای ۲۴ درجه زیر صفر را تجربه کردند.