شناسهٔ خبر: 103953 - سرویس استان‌ها

استاندار خوزستان:

خوزستان پایلوت ملی اجرای طرح بازآفرینی محلات کم برخوردار شد

استاندار خوزستان استاندار خوزستان گفت: همه ظرفیت پای کار آورده می‌شوند تا بتوان خوزستان را که هم اکنون به عنوان پایلوت ملی اجرای طرح بازآفرینی محلات کم برخوردار تعیین شده به بهترین شکل توسعه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، صادق خلیلیان در نشست ستاد بازآفرینی شهری خوزستان که با حضور «علی آقامحمدی» رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، «محمد آئینی» معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از مسئولان در محل استانداری برگزار شد، بیان کرد: هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی شهری این است که بتوان محلات کم برخوردار را از نظر خدمات مسکن، بهداشت و درمان، مسائل معیشتی و سایر نیازهای ضروری مورد پشتیبانی قرار داد.

استاندار خوزستان افزود: این ستاد متشکل از فرمانداران و شهرداران شهرستان است و مسئولان دستگاه‌های مختلف نیز از جمله هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفین، بهزیستی و بنیاد برکت به این ستاد کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی به پای کار آورده می‌شوند تا بتوان خوزستان را که هم اکنون به عنوان پایلوت ملی اجرای طرح بازآفرینی محلات کم برخوردار تعیین شده به بهترین شکل ظرف چند سال آینده توسعه داد و به حداقل میانگین استانی از لحاظ رفع محرومیت و برخورداری رساند.

نماینده عالی دولت در خوزستان به طرح ۲۰۲۰ محله کشور که فاز اول آن در خوزستان اجرا خواهد شد اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای توانمندسازی محله های کم برخوردار اجرا می شود که اجرای فاز اول این طرح در استان خوزستان تعیین شده است.

وی ادامه داد: ستاد بازآفرینی مناطق کم‌برخوردار عنوان جدیدی است که پیش از این تحت عنوان ستاد بازآفرینی شهری از آن نام برده می شد و با تغییراتی نسبت به گذشته فعالیت خواهد کرد؛ یکی از مواردی که با جدیت در این ستاد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت خدمات زیربنایی و روبنایی، بهداشت، اشتغال، معیشت و دیگر خدماتی است که تحت عنوان طرح ۲۰۲۰ محله ارائه خواهد شد.

خلیلیان با تاکید بر اینکه از۱۵۰ هزار واحدی که باید در بافت فرسوده کشور ساخته شود ۱۰ درصد آن سهم خوزستان است گفت: در این رابطه انتظار می رود موسسه ها و صنایع بزرگ خوزستان در راستای مسئولیت اجتماعی خود به تقویت توان مالی برخی از افراد ساکن در مناطق کم برخوردار برای مشارکت در ساخت این واحدها اقدام کنند.