شناسهٔ خبر: 103963 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان هشترود :

راه ۱۲۰ روستای هشترود بازگشایی شد

برفروبی محورهای هشترود آذرشرقی (2).jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: با تلاش عوامل راهداری، راه ۱۲۰روستای این شهرستان بازگشایی شد اما همچنان ۳۰ روستا در محاصره برف و کولاک قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی  از آذربایجان شرقی «علی ابوالحسنی» رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای هشترود گفت : بیشتر راه‌های بسته شده در محور «سهندآباد» این شهرستان قرار دارد و در صورت فروکش کردن کولاک، راه ۳۰ روستای دیگر هم تا فردا بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: ۶ گروه از راهداری با ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین همچنان در حال بازگشایی راه‌های بسته شده هستند.

وی اضافه کرد: محورهای مواصلاتی هشترود با مراغه، میانه، قره‌چمن، آزادراه پیامبر اعظم(ص)، تبریز و  بستان‌آباد باز است و تردد در آنها ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه مسافران باید از سفرهای غیرضروری در محورهای هشترود مخصوصا محورهای برفگیر خودداری کنند، اظهار داشت: در صورت ضرورت سفر، تمام موارد ایمنی باید رعایت شود و رانندگان باید زنجیرچرخ و جیره خشک و لباس گرم همراه داشته باشند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از سفر نیز از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

وی همچنین با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در رانندگی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ را از دیگر موارد مهم عنوان کرد.